Home > Articole ISO > Controlul specificatiilor legate de prestarea de servicii si de controlul calitatii

Managementul calitatii – Controlul calitatii si al specificatiilor legate de prestarea de servicii

Controlati specificatiile legate de prestarea de servicii

• Controlati dezvoltarea specificatiilor legate de prestarea de servicii. Controlati modul in care compendiul este transpus in specificatii referitoare la prestarea de servicii. Specificatiile privind prestarea de servicii ar trebui sa:
• Documenteze proceduri care controleaza fiecare faza a procesului de prestare de servicii.
• Specifice caracteristicile prestarii de servicii (calitati) care vor afecta performanta serviciului.
• Defineasca un standard concret privind posibilitatea de acceptare a fiecarei caracteristici ale prestarii de servicii (calitati).
• Identifice echipamentul si facilitatile de care aveti nevoie pentru a presta serviciul respectiv.
• Specifice numarul si tipurile de oameni de care aveti nevoie pentru a presta serviciul respectiv, inclusiv abilitatile si calificarile cerute.
• Identifice produsele si serviciile pe care trebuie sa le cumparati de la subcontractantii dvs.
• Verifice ca organizatia dvs. va fi capabila sa presteze serviciul pe care specificatiile il definesc.
• Confirme ca specificatiile referitoare la prestarea de servicii vor indeplini cerintele si standardele legate de sanatate, siguranta, mediu, ca si pe cele legale.

Controlati specificatiile legate de controlul calitatii

• Controlati punerea la punct a specificatiilor referitoare la controlul calitatii. Controlati modul in care compendiul este transpus in specificatii privind controlul calitatii.
• Specificatiile referitoare la controlul calitatii ar trebui sa explice cum aveti de gand sa controlati:
• Procesul de marketing al serviciilor
• Procesul de design al serviciilor
• Procesul de prestare de servicii
• Dezvoltati-va specificatiile referitoare la controlul calitatii astfel:
• Identificand activitatile (din cadrul fiecarui proces) care vor influenta calitatea serviciilor.
• Alegand caracteristicile (din cadrul fiecarei activitati) care vor influenta calitatea serviciilor.
• Dezvoltand metode pentru a monitoriza si masura fiecare dintre aceste caracteristici.
• Proiectand metode de a influenta si controla fiecare dintre aceste caracteristici.

› Controlul specificatiilor legate de prestarea de servicii si de controlul calitatii