Home > Noi STANDARDE ISO > ISO / PC 252, Statii de alimentare cu gaze naturale pentru vehicule

Drum deschis vehiculelor cu propulsie gazoasa prin intermediul standardelor ISO

ISO va dezvolta standarde pentru statii de alimentare cu gaze naturale pentru vehicule. Dezvoltarea acestor statii sunt prioritare pentru industria de profil in vederea diseminarii pe scara larga a tehnologiilor specifice acestui mod de propulsie.

Prima reuniune a noului comitet ISO creat pentru a dezvolta acest tip standarde, ISO / PC 252, Statii de alimentare cu gaze naturale pentru vehicule, a avut loc in iunie 2010 in Olanda.

In cadrul reuniunii s-a decis asupra dezvoltarii a doua standarde, ce contin elemente reglementatoare pentru alimentarea cu gaz natural comprimat (GNC) si cu gaz natural lichefiat (GNL).

Participantii au convenit, de asemenea, ca standardele trebuie sa acopere tematica proiectarii, constructiei si exploatarii acestor statii, incluzand prevederi pentru echipamente, dispozitive de siguranta si intretinere.
Atat GNC si GNL sunt utilizate in multe tari ca o alternativa de combustibil pentru vehicule ecologice, in loc de benzina, motorina si propan.

Deja exista mai mult de opt milioane de vehicule la nivel mondial propulsate cu GNC, majoritatea fiind in tarile in curs de dezvoltare.

Deoarece gazul natural este mai usor decat aerul si se disperseaza rapid atunci cand este eliberat, GNC este mai sigur in exploatare decat combustibilii traditionali, in caz de deversare.

Autobuzele alimentate cu GNC cunosc o raspandire rapida in multe tari. GNL este utilizat in Republica Coreea, Regatul Unit al Marii Britanii, Japonia si SUA. Este de asteptat ca aplicarea acestuia va continua sa creasca, in special pentru vehiculele grele. In plus, biometanul regenerabil poate fi lichefiat, comportandu-se practic la fel ca GNL.

Presedintele comitetului ISO / PC 252, Martin Seifert, a subliniat caracterul urgent al cerintelor pietei pentru aceste standarde ISO, care ofera organizatiei un interval de timp foarte provocator, de doi ani, pentru finalizarea documentiei si continutului pe baza consensului.

“Avand in vedere ingrijorarile crescande referitoare la securitatea si disponibilitatea rezervelor de petrol cat si poluarea locala a aerului datorata vehiculelor si gazelor cu efect de sera, din ce in ce mai multe masini sunt dezvoltate si fabricate pentru a rula cu GNC si GNL”

a declarat domnul Seifert.

“Cu toate acestea, in ciuda multiplelor avantajelor, vehiculele propulsate cu GNC si GNL sunt limitate de disponibilitatea limitata a infrastructurii pentru livrare si distributie a combustibililor din cadrul statiilor de alimentare.

Standardele internationale vor armoniza cerintele pentru o astfel de infrastructura cat si pentru facilitarea dezvoltarii acesteia in intreaga lume. Standardele vor deschide pietele mondiale pentru aceasta noua tehnologie ecologica. ”

In cadrul primei reuniuni a ISO 252 au participat aproximativ 30 de experti din 15 tari, fiind gazduita de REN, membru ISO pentru Olanda, care detine si secretariatul comisiei. In prezent, comisia are circa 25 de participanti si observatori.

A doua intalnire este de asteptat sa aiba loc intre 22-24 noiembrie, in Mumbai, India, inainte de cel de al doilea congres pentru vehicule propulsate cu gaz natural, NGV India, eveniment care se va desfasura in aceeasi saptamana.

Standardele sunt dezvoltate ca raspuns la o cerere depuse initial de catre Asociatia Internationala pentru Vehiculele Propulsate cu Gaz Natural (IANGV). Propunerea lor a urmat acordurilor ISO cu privire la armonizarea globala a reglementarilor, codurilor si standardelor comune pentru combustibili gazosi si vehicule, stabilite cu ocazia reuniunii avute loc la Geneva, Elvetia, in 2007 (www.iso.org – Organizatia Internationala de Standardizare).

Articole asemanatoare:
» ISO 29001 Industriile petroliere, de gaze naturale si petrochimice
» ISO / TS 29001 castiga acceptul industriei de petrol si gaze
» Buletinul de standarde OGP – Sectorul de petrol si gaze
» ISO 16949 – Productia de automobile si Service

› ISO / PC 252, Statii de alimentare cu gaze naturale pentru vehicule