Home > Noi STANDARDE ISO > Politica de calitate si obiectivele de calitate

Care sunt cele mai comune obiective de calitate ?

Printre obiectivele comune de calitate putem mentiona drept exemple: scaderea produselor neconforme cu X%, crestrea gradului de satisfactie al consumatorilor cu Y%, scaderea timpilor de raspuns, diminuarea intervalului de timp pentru livrarea produselor, imbunatatirea timpului de raspuns al actiunilor corective, cresterea eficientei procesului Y. Retineti ca obiectivele trebuie sa fie comensurabile.

In cadrul sectiunii 5.4 a standardului ISO 9001 se precizeaza faptul ca managementul trebuie sa se asigure ca obiectivele de calitate sunt trasate la nivelul fiecarui departament si divizie din cadrul organizatiei. Totodata, rebuie sa se asigure de faptul ca obiectivele de calitate sunt masurabile, realiste si pot fi atinse.

Care este diferenta intre politica de calitate si obiectivele de calitate ?

Politica de calitate acopera intreaga organizatie, are legatura cu scopul organizatiei, cu angajamentul pentru imbunatatirea continua si pentru conformitatea fata de cerinte. Obiectivele de calitate sunt mai specifice, sunt stabilite la toate nivelurile organizatiei, sunt masurabile si, odata atinse, sprijina politica de calitate.

Care ar fi un exemplu de politica de calitate ?

Implementarea si mentinerea unui sistem de management al calitatii care sa indeplineasca politica de calitate. Sprijinirea politicii de calitate prin intermediul obiectivelor si tintelor de calitate.

› Politica de calitate si obiectivele de calitate