Home > Articole ISO > Ce avantaje aduc standardele ISO companiei DHL

DHL – Ce beneficii ii aduc standardele internationale de calitate unei mari companii de logistica

18 iulie 2012. Chris Hillis, directorul general DHL Express Elvetia, si Roman Bisig, directorul general al DHL Freight Elvetia, au acordat un interviu publicat in revista ISO Focus+, in care au discutat rolul standardelor internationale si avantajele pe care acestea i le aduc companiei DHL.

ISO Focus+: Pentru DHL, cea mai mare crestere a companiei a avut loc in anii ’80, cand s-a extins in tari care nu puteau beneficia de niciun alt serviciu de livrare. In contextul globalizarii economice, care este importanta strategica a standardelor internationale pentru o companie mondiala asa cum este DHL?

Chris Hillis: Este important ca, la nivel mondial si in noile sucursale DHL, sa ne concentram intotdeauna asupra unui limbaj comun (si asupra cresterii exponentiale) si sa prevenim o prea mare diversificare nationala in ceea ce priveste procedurile locale, mentinand si chiar incurajand progresul antreprenorial si o atitudine pozitiva fata de provocari, de tipul “noi putem sa facem acest lucru”.

Standardele internationale ne ofera acest limbaj comun si ne ajuta sa garantam o intelegere valida si dovedita a procedurilor si a principiilor de afaceri. DHL recunoaste importanta standardelor, care permit aplicarea unor masuri corespunzatoare de control si ofera flexibilitatea de a construi o retea internationala eficienta si fiabila.

Roman Bisig: Standardele internationale au cea mai mare importanta pentru noi, atat pe plan intern, cat si pe plan extern. Ne imbunatatim continuu procedurile interne prin implementarea unor procese clar structurate si, in concecinta, ne reducem erorile. Rezultatul consta in cresterea profitului, in satisfacerea clientilor si in indeplinirea cerintelor legislative (ale tuturor legilor aplicabile in domeniul nostru de activitate). Pana la urma, detinem un avantaj fata de concurenta prin faptul ca indeplinim cerintele clientilor.

ISO Focus+: Puteti sa ne explicati cum foloseste DHL standardul ISO 9001 si cum a evoluat aceasta utilizare de-a lungul timpului ? Ce beneficii concrete i-a adus companiei standardul ISO 9001?

Chris Hillis: DHL Express Elvetia lucreaza cu standardele calitatii de peste 30 de ani. In 1995, DHL s-a certificat oficial conform ISO 9001. De atunci, DHL Elvetia si-a imbunatatit continuu sistemul de management conform standardelor internationale elaborate de ISO. In 1995, DHL Express Elvetia o obtinut cu succes si certificarea ISO 14001. Ambele standarde joaca un rol important in practicile noastre cotidiene de afaceri, sprijinind ferm imbunatatirea continua a sistemelor noastre de management al calitatii si al mediului. Cu timpul, personalul DHL a devenit tot mai constient de calitate, de mediul inconjurator si de valoarea standardelor. Un alt aspect pozitiv de care se bucura DHL este faptul ca si clientii si alte parti interesate au aflat ca DHL este un partener de incredere, care lucreaza in acord cu standardele recunoscute si dovedite pe plan international.

Roman Bisig: Ca si DHL Express Elvetia, DHL Freight Elvetia si-a implementat sisteme de management si a obtinut in mod oficial certificarea ISO 9001 in 1995, urmata de certificarea ISO 14001 in 2005. Avantajele pe care ni le ofera aceste doua standarde ale sistemelor de management sunt multiple, insa cel mai important este, de fapt, procesul in sine. Aceasta abordare care se bazeaza pe procese ne ajuta sa ne descriem mai bine, sa ne analizam si sa ne imbunatatim modul in care facem afaceri.

ISO Focus+: De curand s-a anuntat ca DHL va deveni partenerul oficial al presedintiei daneze a Uniunii Europene, punand la dispozitia tuturor ministrilor danezi produse si servicii sustenabile GOGREEN. Puteti sa descrieti pe scurt acest proiect ? Cum se aliniaza initiativa dvs. GOGREEN standardelor ISO pentru managementul mediului (ISO 14001), managementul energiei (ISO 50001) si responsabilitatea sociala (ISO 26000) ?

Chris Hillis: GOGREEN inseamna sa ne asumam responsabilitatea pentru mediu si pentru lumea in care traim si in care facem afaceri. Este un program care vizeaza sa imbunatateasca semnificativ amprenta noastra de carbon. In cadrul programului GOGREEN, ne dedicam micsorarii impactului asupra mediului prin intermediul unor initiative masurabile foarte precise. In plus, oferim un serviciu GOGREEN care prevede compensarea emisiilor de CO2 cauzate de livrarile la domiciliu. Compensarea se realizeaza cu ajutorul unor proiecte selectionate de compensare, finantate din fondul de carbon al companiei. In acest moment, aplicam standardele ISO 50001 si ISO 26000.

Roman Bisig: DHL Freight isi imbunatateste amprenta de carbon in domenii ca infrastructura cladirilor, conceperea retelei, managementul flotei si implicarea personalului. Permiteti-mi sa va dau cateva exemple relevante din fiecare domeniu. Incercam, pe cat posibil, sa ne echipam cladirile cu instalatii de incalzire centralizata, sa reducem deplasarile care nu au rost, sa utilizam vehicule mai eficiente, sa folosim transportul feroviar si intermodal si sa incurajam personalul DHL sa foloseasca mai mult mijloacele de transport in comun. ISO 14001 vine in ajutorul initiativei GOGREEN prin stabilirea obiectivelor referitoare la mediu. ISO 14001 ne mai ajuta si sa ne punem la punct, sa ne desfasuram si sa ne controlam procesele astfel incat sa respectam reglementarile si celelalte cerinte care au legatura cu aceste obiective.

ISO Focus+: Comertul electronic a revolutionat serviciile de livrare, accelerand si inlesnind acest proces. Cum au favoritat standardele internationale aceasta evolutie ? Puteti sa ne spuneti in ce fel v-au imbunatatit procesele de afaceri standardele ISO pentru codurile de bare si pentru identificarea prin radiofrecventa (RFID) ?

Chris Hillis: In comertul electronic, ne masuram solutiile in acord cu cele mai bune practici si ne straduim sa ne mentinem pozitia fruntasa – potrivit sondajelor anuale la care au raspuns clientii nostri – in sectorul logistic. Pentru noi, aplicarea standardelor este o completare a acestei abordari pe care am adoptat-o.

Roman Bisig: Utilizam un sistem de trasabilitate (EAN 128) pentru a raspunde mai bine nevoilor clientilor nostri. El ne ajuta sa le garantam livrarile oricand clientilor nostri, indicandu-le situatia pachetelor lor in timpul expedierii. Acest lucru ne ajuta si pe noi sa ne optimizam procesele si sa reducem numarul de solicitari si de cautari ale bunurilor pe care le transportam, deoarece putem sa le controlam de la intrarea lor in depozitele noastre si pana la livrarea lor catre clienti. Evaluarea indicatorilor cheie de performanta (de exemplu, managementul exceptiilor) ne aduce o importanta plusvaloare si ne imbunatateste procesele de afaceri. Identificarea prin radiofrecventa nu este inca utilizata in cadrul DHL Freight Elvetia.

DHL Express – DHL Freight

DHL este unul dintre liderii mondiali pe piata logistica, deviza sa fiind “ Compania de logistica pentru intreaga lume”. DHL le ofera clientilor sai servicii de transport international prin curierat rapid, aerian si maritim, rutier si feroviar. Reteaua mondiala alcatuita din peste 220 de tari si teritorii, cu aproape 275 000 de angajati in intreaga lume, le ofera clientilor servicii de calitate superioara, care satisfac cerintele lantului de aprovizionare. DHL isi asuma responsabilitatea sociala prin sprijinul acordat protectiei climatice, managementului dezastrelor si educatiei. DHL apartine Deutsche Post DHL. In 2011, grupul a realizat un profit de 53 miliarde euro.

Chris Hillis s-a alaturat DHL in Orientul Mijlociu in 1991 si a detinut mai multe pozitii manageriale in Bahrain si in Egipt. In 1996, el a fost numit Field Support Manager in cadrul biroului european regional DHL. In 2000, el s-a alaturat DHL Express Elvetia si a condus departamentul de operatiuni inainte de a obtine pozitia de director general in 2011.

Roman Bisig s-a alaturat DHL in 1981 in Irak, ocupand functia de Delegation Manager. In perioada 1984 si 2004, el a detinut cateva pozitii comerciale si executive in Zurich, Paris si Atena. In 2004, Roman Bisig a fost numit director general la DHL Freight Elvetia si de atunci dirijeaza activitatile de transport de marfuri din aceasta tara. (dupa un comunicat ISO.org)

› Ce avantaje aduc standardele ISO companiei DHL