Ce avantaje veti avea in urma investitiei intr-un sistem de management al calitatii ISO 9001?
Reactiile provenite de la companiile certificate ISO 9001 pot contura o imagine asupra recompenselor aduse de standardul de calitate, ca urmare a implementarii acestuia. In urma studierii evolutiei post-certificare a companiilor, detaliem in continuare o serie de elemente semnificative, care contureaza schimbarile pozitive ce au loc in cadrul organizatiilor care au obtinut certificarea ISO 9001.
• Datorita responsabilitatilor implicate de respectarea cerintelor ISO 9001, de cele mai multe ori organizatiile cunosc o crestere a gradului de implicare a managementului superior, in special in gestionarea sistemului de management al calitatii. Aceasta tendinta isi are premisele in etapa de fundamentare a politicii si a obiectivelor de calitate.
• Trendul continua odata cu revizuirea managementului, care se face pe baza datelor provenite din cadrul sistemului de management al calitatii, luandu-se actiuni pentru asigurarea faptului ca tintele de calitate sunt atinse. Dupa atingerea acestora sunt propuse noi obiective si se obtine in consecinta imbunatatirea continua.
• Odata ce sistemul de management al calitatii este stabilit si functioneaza, organizatia se concentreaza catre atingerea obiectivelor de calitate.
• Managementului i se furnizeaza in mod continuu date, fiind capabil sa observe progresul (sau lipsa acestuia) catre obiectivele de calitate, luand in consecinta actiunile corepunzatoare.
• Coordonarea procesului organizat si programat de revizuire a managementului asigura derularea cu certitudine a acestui eveniment.
• Se ofera oportunitatea realizarii unui mecanism de revizuire a obiectivelor si performantelor, intr-un mod programat temporal, si luarii de actiuni corespunzatoare in urma evaluarii.
• In urma evaluarii initiale si a imbunatatirilor proceselor existente in cadrul sistemului de calitate, cat si in urma sedintelor de instruire si calificare a angajatilor, rezulta o crestere a productivitatii.
• O mai buna documentare si un control eficace al proceselor (spre exemplu, detinerea si urmarea unui manual formal al calitatii) conduce la potentarea performantei organizatiei, limitandu-se numarul de rebuturi si restartari ale procesului de productie.
• Mangerii se bucura de mai putine telefoane tarzii in noapte cu comunicari de probleme; angajatii detin mai multa informatii in cazul aparitiei de probleme si le gestioneaza individual.
• Pe masura ce obiectivele de calitate iau in considerare nevoile consumatorilor creste gradul lor de satisfactie.
• Nevoile consumatorilor sunt mai bine intelese, avand in vedere ca reactiile lor sunt cautate, receptate si analizate.
• Obiectivele sunt adaptate pe baza informatiilor pertinente si organizatia devine din ce in ce mai orientata catre client.
• Pe masura ce obiectivele se concentreaza pe consumator, organziatia aloca din ce in ce mai putin timp pe atingerea obiectivelor departamentelor, acestea conlucrand pentru a indeplini cerintele clientilor.
Toate aceste aspecte se concretizeaza in final in recompense financiare, pe masura muncii si investitiei initiale in sistemul de management al calitatii.
Intr-un studiu condus de cercetatori din cadrul UCLA, rezultatele au aratat ca: “Companiile publice din SUA, tranzactionate in cadrul bursei din New York, care au obtinut certificarea ISO 9001, au cunscut imbunatatiri semnificative in ceea ce priveste performanta financiara in comparatie cu companiile care nu au implementat acest standard.”
Prin imbratisarea familiei de standarde de calitate ISO 9000, acestea devin o unealta critica pentru profitabilitatea generala a companiei.
Asadar lucrati cu entuziasm si cu optimism, stiind ca organizatia dumneavoastra se va imbunatati semnificativ prin implementarea proiectului ISO 9001. Cu ajutorul acestuia veti contribui la viitorul succes si la profitabilitatea companiei pe care o detineti.