Home > Articole ISO > Cat de ecologice sunt produsele verzi?

Cat de ecologice sunt produsele verzi? Standardele ISO pot ajuta!

ISO a publicat o noua brosura care poate ajuta atat producatorii cat si reprezentantii consumatorilor sa inteleaga modalitatea in care un simplu set de reguli si linii orientative oferite de standardele ISO pot crea incredere in mentiunile cu privire la calitatile ecologice facute pe produse sau pe ambalaje.

Brosura gratuita “Etichete si declaratii ecologice – Cum pot ajuta standardele ISO” ofera o introducere concisa si clara cu privire la seria de standarde ISO 14020 care abordeaza diferite aspecte legate de etichetele si declaratiile cu privire la calitatile ecologice ale unui produs.

Brosura a fost creata de experti de varf din cadrul comitetului tehnic ISO ISO/TC 207, Management ambiental. In cadrul introducerii se mentioneaza: “Intr-o perioada de preocupare profunda asupra schimbarilor climatice si sanatatii, consumatorii devin din ce in ce mai interesati de atributele mai putin tangibile ale produselor, cum ar fi aspectele etice si ecologice ale producerii si distributiei. In raspuns fata de aceste preocupari, fabricantii aleg de multe ori in mod voluntar sa ofere informatii legate de ingrijorarile cu privire la aspectele ecologice ale propriilor produse, reflectate de etichetare si publicitate.

Pe scurt avantajele ecologice ale produselor unei companii, cum ar fi reciclarea ambalajelor, fac parte din strategia de marketing globala a organizatiei. Afacerile inteligente fac o virtute din necesitatea promovarii calitatilor ecologice ale propriilor produse. Este rationala obtinerea unui avantaj de piata prin introducerea unor mentiuni ecologice pe ambalaj in mod special in cazul companiilor care au facut investitii in imbunatatirile de mediu concomitent cu implementarea de sisteme de management ambiental.”

Problema este ca aceste informatii nu sunt intotdeauna concludente. Pot fi inexacte din punct de vedere stiintific dar chiar si atunci cand sunt corecte pot crea confuzie in randul consumatorilor.

“Conteaza aceste aspecte?” se intreaba autorii noii brosuri. “ Ei bine, consumatorii pot sa-si exprime preferintele prin intermediul deciziilor de cumparare, daca au acces la informatii exacte si comparabile.Consumatorii au puterea de a stimula fabricantii sa inoveze deoarece acestia din urma pot spera ca performantele ecologice imbunatatite ale propriilor produse, aduse la cunostinta clientilor, se concretizeaza intr-o cota de piata majorata.”

Seria de standarde ISO 14020 ofera mediului de afaceri o serie de repere recunoscute si credibile la nivel global pe baza carora se pot realiza mentiunile legate de calitatile ecologice, aspecte din ce in ce mai uzitate in cadrul produselor sau in publicitate, ca raspuns fata de cerintele consumatorilor.
Noua brosura prezinta seria de standarde ISO 14020 intr-un limbaj clar si simplu pentru a ajuta fabricantii si asociatiile de consumatori sa decida daca standardele contribuie la demersul prezentarii catre consumatori a unor informatii corecte si inteligibile.

Brosura gratuita “Etichete si declaratii ecologice – Cum pot ajuta standardele ISO”, publicata in limbile engleza si franceza, este disponibila in mod gratuit la secretariatul central ISO, prin magazinul ISO sau prin contactarea departamentului de marketing, comunicare si informare. Brosura poate fi obtinuta, de asemenea, de la institutele nationale membre ISO. (dupa un comunicat de presa ISO)

› Cat de ecologice sunt produsele verzi?