Home > Articole ISO > Care sunt cerintele ISO 16949?

Care sunt cerintele ISO/TS16949:2009 ?

Cerintele ISO 16949 acopera o gama larga de subiecte, incluzand:
• Angajarea conducerii de varf pentru obiectivele de calitate
• Orientarea spre client
• Alocarea de resurse adecvate
• Competenta angajatilor
• Managementul proceselor (de productie, de furnizare a serviciilor, administrative si de suport), planificarea calitatii, proiectarea produselor, procesarea comenzilor, activitatile de achizitie, monitorizarea si evaluarea proceselor si produselor, calibrarea echipamentelor de masura si control
• Procesele de rezolvare a plangerilor clientilor, actiunile preventive/corective si cerintele legate de imbunatatirea continua a QMS.
• Monitorizarea perceptiei clientilor asupra calitatii produselor oferite si serviciilor prestate.

ISO/TS16949:2009 nu specifica cerinte cu privire la produse si servicii; acestea sunt in concordanta cu exigentele clientilor.

In schimb standardul specifica cerintele sistemului de management al calitatii.

Un sistem de management al calitatii eficace va beneficia de imbunatatirea capacitatii de satisfacere superioara a exigentelor clientilor cu privire la produsul oferit sau serviciul prestat.

› Care sunt cerintele ISO 16949?