Din punct de vedere al operatiunilor de marketing, obtinerea certificarii ISO 9001 faciliteaza accesarea unor piete noi sau a unor segmente de piata la care organizatia nu a avut acces in prealabil.
Obtinerea certificarii ISO 9001 demonstreaza faptul ca organizatia este in posesia unei metodologii structurate, formale, prin intermediul careia isi gestioneaza afacerile. Functionalitatea acestei metodologii a fost evaluata de un certificator de terta parte, in urma unui audit care a confirmat respectarea cerintelor ISO 9001 de catre organizatie. La nivel practic, certificarea ISO 9001 ajuta la apropierea clientilor care prefera sa deruleze afaceri cu organizatii certificate.
In consecinta organizatia va beneficia de stabilirea unor noi parteneriate comerciale cu o serie de clienti pe care nu ii putea aborda inaintea realizarii certificarii ISO 9001.
Totodata, obtinerea certificarii ISO 9001 va transmite un mesaj extrem de puternic referitor la angajamentul organizatiei catre excelenta.
Exista si alte beneficii de care organizatia se va bucura in urma obtinerii certificarii. Implementarea standardului ISO 9001 aduce cu sine oportunitatea de a reexamina si revizui metodele si tehnicile operationale ale organizatiei, avand ca rezultat cresterea eficientei.
Documentarea formala a metodelor si practicilor conduce la o mai mare coerenta in maniera de functionare a companiei. Totodata crearea documentatiei necesare va conduce la imbunatatirea pregatirii profesionale si a intelegerii la un nivel ridicat al operationilor desfasurate de organizatie pentru angajatii companiei, in special pentru cei care nu au experienta si vechime in activitate.
Procesul de implementare a standardului ISO 9001 permite organizatiei nu doar reexaminarea intregului flux intern de activitati pe masura ce acesta este documentat ci si revizuirea si intelegerea interconexiunilor dintre activitati si procese (atat pentru cele din interiorul organizatiei cate si in cazul celor externe).
Aceste aspecte conduc la o mai buna definire a interfetelor, cu materializare in imbunatatirea sistemului comunicational, intr-o functionare fluida a organizatiei, cu mai putine erori.