Firmele de succes se pricep de minune la doua lucruri : sa isi creasca vanzarile si sa isi scada costurile. Cu toate acestea, cele doua aspecte se pot dovedi lipsite de importanta in cazul in care calitatea produsului sau serviciului oferit este slaba. Familia de standarde ISO 9000 se axeaza pe imbunatatirea calitatii operatiunilor care pot afecta produsul finit. Implementarea standardului ISO 9001 afecteaza intreaga organizatie, oferind o trecere la un nou limbaj comun si la un nou mod de gandire referitor la imbunatatirea continua a proceselor. Iata cum puteti sa obtineti avantajele care decurg din implementarea standardului ISO 9001 in organizatia dvs.:
1 . Captati interesul conducerii organizatiei. Cel mai important pas in orice initiativa care are legatura cu calitatea este de a obtine angajamentul conducerii. Acest lucru va creste vizibilitatea eforturilor dvs. si sensibilizarea intregii organizatii.
2 . Creati o echipa insarcinata cu implementarea. Aceasta ar trebui sa includa cate un reprezentant al tuturor departamentelor organizatiei, incluzandu-le pe cele de marketing, financiar, de planificare, de proiectare si de productie. Asigurati-va si ca ati desemnat un reprezentant managerial. Acesta va fi elementul principal in reusita implementarii ISO 9001.
3 . Comunicati-va telurile programului si oferiti formare. Acest pas ii include atat pe angajati, cat si pe principalii dvs. furnizori. Comunicarea se va face intr-un limbaj concis si clar, pe care angajatii il inteleg, si va descrie telurile si obiectivele pe care vi le-ati propus.
4 . Intocmiti o schema a celor mai importante procese pe care le foloseste sistemul dvs. actual. Folositi o diagrama flux pentru a arata cum circula informatiile de la plasarea unei comenzi si pana la livrare. Comparati aceasta diagrama cu sistemul ISO 9001 si identificati zonele unde pot fi aduse imbunatatiri.
5 . Creati un plan de implementare bazat pe oportunitatile de imbunatatire pe care le-ati descoperit urmand pasul anterior. Acest plan ar trebui sa fie amanuntit si precis. Documentati fiecare schimbare survenita in diagrama proceselor. Daca aveti deja documentatie care va sprijina procesele, utilizati-o. Totusi, daca identificati o zona careia ii lipseste documentatia, luati acest lucru ca pe o oportunitate. Documentatia este forta motrice a imbunatatirii continue. Daca nu aveti deja unul, creati un sistem de control al documentatiei care sa gestioneze crearea, aprobarea, distributia, stocarea si eliminarea documentelor.
6 . Anuntati noile imbunatatiri, elaborati-va metode pentru a le masura si urmari si repetati procesul. ISO 9001 se refera la imbunatatirea continua a proceselor, iar reusita programului poate fi atribuita atat angajamentului, cat si indeplinirii obiectivelor.