Home > Articole ISO > Fiat-Chrysler: “Lumea are nevoie de standarde”

Exclusiv: “Lumea are nevoie de standarde”, subliniaza presedintele consiliului de administratie Fiat-Chrysler intr-un numar al revistei ISO dedicat industriei auto

21 februarie 2011. “Avem intr-adevar nevoie de standarde; lumea are nevoie de standarde. Standardele ajuta intreprinderile sa isi gestioneze problemele critice in afaceri, cum sunt calitatea, performanta fata de mediu si siguranta,” a declarat Sergio Marchionne, presedintele consiliului de administratie al Fiat-Chrysler Group, intr-un interviu exclusiv acordat editiei din februarie 2012 a ISO Focus+, revista Organizatiei Internationale pentru Standardizare.

Aceasta editie a revistei a fost publicata pentru a fi distribuita in special in cadrul evenimentului Fully Networked Car, care are loc anual in Elvetia, in luna martie, la Salonul Auto de la Geneva. Anul acesta, evenimentul, ajuns la cea de-a 7-a editie, va avea ca tema masina viitorului si sistemele inteligente de transport (ITS) necesare functionarii acesteia.

Intr-un dosar exclusiv din ISO Focus+, mari conducatori ai celor mai importante firme producatoare de masini din lume, cum sunt Audi, Bentley Motors si Kia Motors, dezvaluie, din punctul de vedere al propriilor companii, beneficiile implementarii standardelor , in timp ce mari nume din industria auto isi impartasesc asteptarile pentru prezent si viitor. Iata mai jos declaratiile lor.

Martin Conrads, seful departamentului de standarde si de servicii informatice al companiei Audi:

“Pentru Audi, standardele internationale ofera acces la piata mondiala a furnizorilor. Componentele standardizate, de exemplu interfata de fixare ISOFIX pentru scaunele copiilor, le permit clientilor nostri sa beneficieze de o valoare adaugata remarcabila.”

Michael Straughan, membru al consiliului de administratie, departamentul de productie, Bentley Motors: “Suntem una dintre primele fabrici britanice care au obtinut certificarea ISO 14001 pentru managementul mediului, prima din sectorul nostru care si-a stabilit o strategie clara de reducere a impactului asupra mediului, iar acum suntem prima fabrica auto din Regatul Unit care s-a certificat conform noului standard de management al energiei, ISO 50001.”

Hyoung-Keun Lee, vicepresedinte si director general la Kia Motors: “Daca industria auto mondiala si-ar conjuga eforturile pentru a sprijini activitatile actuale ISO, atunci producatorii de masini, automobilistii si planeta noastra nu ar avea decat de castigat. O cooperare mai stransa nu ar duce decat la o gama si mai larga de standarde pentru tehnologiile auto.”

Mihail Gorbaciov, laureat al Premiului Nobel pentru Pace: “Desigur, nu incercam sa obligam pe toata lumea sa mearga cu tramvaiul sau cu bicicleta in viitorul apropiat, insa, in opinia mea, exista o miscare clara in aceasta directie, iar industria auto nu trebuie sa se nelinisteasca. Cererea pentru produsele sale se va mentine intr-un cadru nou si in alte conditii si trebuie sa ne pregatim pentru viitor, pentru ca, fie ca ne place sau nu ne place, acesta va veni.”

Richard Parry Jones, fost vicepresedinte (dezvoltarea globala a produselor) si director tehnic la Ford Motor Company: “Pentru a dobandi toate aceste beneficii pentru societate si pentru clienti in privinta emisiilor, stagnarii circulatiei si sigurantei, vom cere standarde internationale pentru comunicatii, pentru ca toate masinile sa poata comunica intre ele intr-un mod fiabil si sigur.”

Sub titlul general de “Angrenajul viitorului”, aceasta editie a ISO Focus+ este dedicata unora dintre cele mai importante probleme care afecteaza sectorul auto, trat and modul in care standardele internationale pot ajuta la construirea masinii viitorului.

Revista reuneste mai multe articole care se bazeaza predominant pe standardele dezvoltate de comitetele tehnice ISO/TC 22, Vehicule rutiere, si ISO/TC 204, Sisteme inteligente de transport. Cea mai mare parte a standardelor referitoare la masini au fost dezvoltate de aceste doua comitete, mai precis peste o mie de standarde pana in prezent.

Conducatorii celor doua comitete tehnice ISO, Michael Noblett si Michel Potvin, au comentat: “In ceea ce ne priveste, problemele pe care le are de infruntat industria auto in viitor trebuie sa fie rezolvate pe baza unei abordari integrate, implicand nu numai producatorii de masini, ci si sfera guvernamentala si consumatorii. Vom continua sa ne aducem contributia dezvoltand in timp util linii directoare privind cele mai bune practici, deoarece viitorul industriei si dezvoltarea durabila a planetei noastre depind de acest lucru.”

Articolele acopera o tematica multipla, de la sistemele inteligente de transport si reducerea accidentelor la sistemele de asistenta la condus si diagnosticele la bord. Acest numar mai exploreaza si o serie de preocupari principale din industria auto, cum ar fi poluarea sau pretul petrolului, unele articole discutand standardele ISO pentru masinile electrice si hibrid sau combustibilii alternativi.

Revista poate fi consultata si online, accesand http://digital.iso.org/Olive/ODE/ISO-Focus-Plus-Org/?href=ISOFP/2012/02/01, conform iso.org.

› Fiat-Chrysler: “Lumea are nevoie de standarde”