Home > Articole ISO > Interviu cu directorul Kia Motors in ISO Focus+

Interviu exclusiv cu directorul general Kia Motors in revista ISO Focus+

27 august 2012. Hyoung-Keun (Hank) Lee a fost numit vicepresedintele si directorul general Kia Motors Corporation in septembrie 2010, dupa ce ocupase anterior pozitia de presedinte responsabil de operatiunile comerciale internationale ale companiei din august 2009. Datorita rolului pe care il joaca in prezent, dl Lee ocupa cea mai inalta pozitie in conducerea superioara Kia Motors, supraveghind activitatile comerciale ale companiei pe plan mondial, in special vanzarile, marketingul si serviciile post-vanzare; planificarea intreprinderii si productia; ca si realatiile dintre patronat si salariati.

Membru al Hyundai Motor Group in ultimii 35 ani, dl Lee a mai fost si vicepresedinte executiv senior si director de operatiuni al diviziei comerciale internationale, presedintele Kia Motors Europa si presedintele si directorul general al Dongfeng Yueda Kia, parteneriatul comercial al companiei in China.

Dl Lee si-a ajutat compania sa traverseze recesiunea economica mondiala actuala, perioada in care Kia Motors a inregistrat printre cele mai mari cresteri in vanzari din sector, insotite de o crestere a cotei de piata in aproape toate tarile in care compania este prezenta.

El si-a fixat ca obiectiv sa transforme Kia intr-un lider de piata prin aplicarea permanenta a strategiilor companiei de gestionare a designului si de imbunatatire a calitatii, consolidand, in acelasi timp, si functionarea flexibila a retelei de productie Kia din strainatate, competenta concesionarilor sai si ofertele lor de servicii, totul pentru a imbunatati perceptia consumatorilor fata de marca Kia in intreaga lume.

ISO Focus+ : Care este valoarea strategica a standardelor internationale pentru cota de piata in crestere a companiei? Care este modul in care standardele internationale ii permit companiei Kia sa mearga mai departe?

Hyoung-Keun Lee : Pentru o companie ca a noastra, care isi realizeaza 80 % din volumul de vanzari in afara Coreei, standardele internationale reprezinta unul dintre cele mai importante instrumente de management de care dispunem.

In contextul actual de evolutie rapida a tehnologiei, este crucial ca proiectantii si inginerii nostri din unitatile noastre din intreaga lume sa cunoasca foarte bine standardele internationale.

Ele ne permit, intr-adevar, sa obtinem integrarea lucrarilor desfasurate in diversele locatii Kia, dintre care noua unitati de productie in cinci tari, si sa ne conformam criteriilor nationale ale celor 149 piete pe care ne vindem produsele.

ISO Focus+ : Care este secretul succesului Kia? Ce noi standarde sunt necesare pentru a sprijini pozitia de varf ocupata de companie in ceea ce priveste fiabilitatea si satisfactia clientilor?

Hyoung-Keun Lee : Nu exista o formula magica sau un secret in spatele succesului nostru. Continuam sa ne straduim sa intruchipam sloganul marcii Kia – Puterea de a surprinde – oferindu-le clientilor produse si servicii care le depasesc asteptarile, la un bun raport calitate-pret. Facand aceste lucruri constant si imbunatatindu-ne continuu produsele, tot mai multi proprietari ai vehiculelor Kia recomanda aceasta marca familiei, prietenilor si colegilor – ceea ce duce la o crestere a vanzarilor.

Marca a castigat, de asemenea, multa notorietate prin sponsorizarea unor evenimente sportive de mare anvergura si prin campaniile publicitare creative, uneori amuzante, care au inceput sa ii confere Kia o personalitatate mai puternica si o putere sporita de atractie.

Pe langa conformitatea cu standardele internationale, crearea si implementarea unor noi standarde interne este foarte importanta pentru perpetuarea cresterii noastre, si speram ca inovatia si creativitatea noastra vor avea un cuvant de spus in elaborarea viitoarelor standarde internationale.
Succesul nostru a fost alimentat de gama noastra de produse axate pe design. Acum trebuie sa impunem standarde chiar si mai ridicate in reteaua noastra de concesionari, astfel incat experienta achizitionarii si detinerii unui vehicul Kia sa se imbunatateasca, asa cum s-a intamplat si in cazul stilizarii si calitatii vehiculelor noastre.

ISO Focus+ : Puteti sa ne descrieti cum aplica Kia Motors standardele sistemelor de management al calitatii ISO – ISO 9001:2008 si ISO/TS 16949:2009 – si valoarea adaugata pe care ele o reprezinta pentru companie?

Hyoung-Keun Lee : Standardul ISO 9001:2008, Sisteme de management al calitatii – Cerinte, este considerat piatra de temelie a sistemul de management al calitatii aplicat in prezent de Kia. Valorile esentiale ale sistemului ISO sunt integrate in sistemul nostru global de management al calitatii aplicat in prezent. Multumita utilizarii acestui sistem, ne-am propus sa ne dotam cu sisteme exceptionale de control al calitatii, in special in activitatile noastre destinate prevenirii viciilor de fabricatie.

ISO/TS 16949:2009, Sisteme de management al calitatii – Cerinte specifice pentru aplicarea ISO 9001:2008 in organizatii de productie de autovehicule si de piese de schimb aferente, este un instrument important prin care noi ne gestionam mai bine relatiile cu furnizorii. Dupa ce a facut cateva imbunatatiri, Kia a introdus un sistem de evaluare a furnizorilor, cu criterii de masurare in cinci puncte in domeniile calitatii, platilor si tehnologiei.

Ne-am acceptat cu bucurie rolul de mentor al companiilor noastre furnizoare, lucrand in stransa colaborare pentru a face imbunatatiri in diferite domenii, printre care tehnologia si managementul proceselor. Folosim, de asemenea, propria noastra lista de control, care include principalele elemente ale ISO/TS 16949. Importanta unui sistem de evaluare standardizat si obiectiv este mereu scoasa in relief, iar acest lucru ajuta atat compania, cat si furnizorii, sa faca progrese reciproc avantajoase.
ISO Focus+ : Care este valoarea adaugata a acestei implicari pentru sectorul auto in general si pentru Kia Motors in special?

Hyoung-Keun Lee : Ocazia de a juca un rol in crearea standardelor internationale elaborate pe baza consensului expertilor din diferite tari este vitala pentru acele companii preocupate de reusita lor pe termen lung.

Participarea la dezvoltarea standardelor internationale este esentiala pentru a ne asigura ca fiecare aspect este luat in considerare si rezolvat.

ISO Focus+ : De ce a semnat Kia un memorandum de intelegere cu Programul Natiunilor Unite pentru Mediu (UNEP) cu ocazia Zilei Mondiale a Mediului?

Hyoung-Keun Lee : Ne dorim sa sprijinim eforturile trainice de rezolvare a problemelor mondiale ale mediului prin participarea la parteneriate de mediu asa cum este cel incheiat cu UNEP. Memorandumul se inscrie in cadrul eforturilor noastre mondiale permanente de a proteja mediul inconjurator.

ISO Focus+ : Cum foloseste compania standardul ISO 14001 si ce avantaje au decurs din aplicarea sa?
Hyoung-Keun Lee : In 2003, am anuntat implementarea sistemului nostru de management al mediului denumit ECO GTS 2010 in intreaga corporatie. Luand ca punct de plecare acest sistem, unitatile noastre de productie si departamentelor noastre de service locale, din Coreea, ca si cele din afara tarii, au castigat certificarea ISO 14001:2004, Sisteme de management al mediului – Cerinte cu ghid de utilizare, o certificare care a acoperit diferite domenii operationale, inclusiv prima fabrica Dongfeng Yueda Kia din China si fabrica noastra Zilina din Slovacia in 2007, alaturi de Kia Motors Manufacturing din statul american Georgia in 2011.

De la inceputul lui 2012, ne-am imbunatatit gradat mediul de sisteme IT cu scopul de a ne consolida structura de management si de a ne stabili obiective mondiale mai bine armonizate in privinta mediului. Datorita sistemului nostru actual de management al mediului, Kia a reusit sa realizeze o imbunatatire continua a masurilor legate de mediu in fiecare dintre domeniile sale operationale.

ISO Focus+ : Ati luat vreodata in considerare si implementarea altor standarde ale sistemelor de management, cum ar fi ISO 50001 pentru managementul energiei?

Hyoung-Keun Lee : Din anul 2000, Kia a participat la un acord voluntar vizand economisirea energiei si reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera. In 2006, am introdus primul proces de investigare in trei etape a emisiilor de gaze cu efect de sera din Coreea in fabricile noastre si in departamentele noastre de service. Ne monitorizam si ne reducem continuu nivelurile emisiilor de gaze cu efect de sera pentru a ne transforma unitatile in unele mai ecologice si pentru a extinde aceasta monitorizare si in activitatile noastre internationale.

Pentru a ne intensifica managementul energiei si controlul asupra emisiilor de gaze cu efect de sera, in prezent ne pregatim pentru certificarea ISO 50001:2011, Sisteme de management al energiei – Cerinte cu ghid de utilizare. Speram ca uzina noastra din Gwangju, Coreea, sa fie prima dintre unitatile noastre care obtine aceasta certificare anul acesta, si planuim sa obtinem certificarea ISO 50001 pentru toate unitatile noastre in viitor.

ISO Focus+ : Cum poate Carta Responsabilitatii Sociale a companiei Kia sa fie un exemplu si pentru ceilalti producatori de masini?

Hyoung-Keun Lee : Unul dintre cei mai importanti factori care ne-au ajutat sa avem succes in continuare in aceste conditii economice dificile este efortul nostru de a realiza viziunea centrala a corporatiei – aceea de a fi un partener auto pe viata – si mai mult. In scopul concretizarii acestei viziuni, am anuntat in 2008 ca programul nostru de responsabilitate sociala corporativa (RSC) se va axa pe managementul increderii, pe managementul mediului si pe managementul responsabilitatii sociale corporative.

La doi ani de cand am adoptat Carta RSC, in 2009, ne-am stabilit propriul indice RSC bazandu-ne pe indrumarile standardului ISO 26000:2010, Linii directoare privind responsabilitatea sociala, pentru a ne analiza mai bine performanta. In plus, am inclus in noua viziune Kia pentru 2016 nevoia de a ne intari managementul RSC in domeniile care au legatura cu cele opt obiective strategice principale ale companiei. Carta Responsabilitatii Sociale a companiei Kia nu este o simpla declaratie, ci face parte din filosofia noastra si din viziunea noastra de management si ea se afla in acest moment in centrul tuturor operatiunilor noastre la nivel mondial

ISO Focus+ : Care este opinia dvs. despre contributia standardului ISO 26000 la sprijinirea comunitatii internationale in infruntarea provocarilor mondiale din ziua de azi?

Hyoung-Keun Lee : In calitatea sa de cetatean corporativ, Kia se dedica indeplinirii responsabilitatilor sale corporative. Suntem ferm convinsi ca eforturile noastre RSC, bazate pe liniile directoare ale standardului ISO 26000, ne vor fi de un mare ajutor in depasirea numeroaselor probleme.

Credem, de asemenea, ca responsabilitatea sociala este o datorie. Dezbaterea actuala privind responsabilitatea sociala s-a limitat numai la responsabilitatea sociala corporativa. Insa ISO 26000 a extins rolul responsabilitatii sociale la toti membrii societatii, in care exista diferite grupuri si organizatii cu interese diverse, care uneori vin in conflict, iar nivelul complexitatii a crescut in consecinta.

Prin urmare, putem afirma fara putinta de tagada ca provocarile pe care le infruntam in prezent nu pot fi rezolvate sau reglate de un singur grup sau de un domeniu anume. Trebuie ca noi toti, indiferent de circumstante, sa ne unim eforturile pentru a merge intr-o directie buna, pentru a face cele mai bune schimbari. ISO 26000 reflecta tendintele din societate, iar obiectivele sale trebuie sa fie indeplinite.

Kia Motors Corporation face parte din Hyundai Motor Group, al cincilea cel mai mare producator auto din lume. Cu sediul central in Seul, Coreea, si cu operatiuni care se desfasoara in 149 tari, Kia are vanzari anuale de peste 2,5 milioane de vehicule. O mare parte a succesului mondial de care se bucura Kia provine din intelegerea importantei de a produce vehicule care indeplinesc nevoile fiecarei piete in parte. De aceea Kia detine birouri de cercetare, centre de proiectare si uzine de montaj in America de Nord, in Europa si in Asia. (iso.org)

› Interviu cu directorul Kia Motors in ISO Focus+