Home > Articole ISO > ISO 26000 – Responsabilitate sociala, punct de cotitura

ISO 26000, un punct de cotitura – Perla Puterman (Venezuela) –
Expert in cadrul grupului de lucru ISO privind responsabilitate sociala, experienta 36 de ani in standardizare :

Astazi implicarea femeilor in standardizare este din ce in ce mai relevanta.

De exemplu, in mai multe tari din America Latina, si, probabil si in alte tari, activitatea organismelor nationale de standardizare, atat in dezvoltarea de standarde nationale si internationale, se desfasoara in principal cu participarea femeilor.

Unele dintre cele mai remarcabile cazuri se refera la tari ca Argentina, Bolivia, Columbia, Chile, Costa Rica, Cuba, Mexic, Paraguay si Venezuela.

Si in cadrul ISO, femeile au avut, de asemenea, un rol proeminent.

Ziva Patir, de exemplu, a fost presedinte al consiliul de administratie tehnic ISO, precum si initiator si promotor a ceea ce a devenit ISO 26000 in domeniul responsabilitatii sociale.

In scopul de a consolida participarea femeilor la dezvoltarea standardului ISO 26000 pentru responsabilitate sociala, ISO promoveaza cat mai mult posibil cerinta existentei unui numar egal de barbati si femei in cadrul grupului de lucru, precum si in toate subgrupuri si orice alte reuniuni (de exemplu, presedintele grupului consultativ si echipa integrata de elaborare a standardului ).

Participarea unor experti si observatori din randul femeilor a crescut de la un procent de 33% in septembrie 2005 la 42% in mai 2009, reprezentand o evolutie remarcabila.

Chiar daca noi nu avem inca majoritatea, vocea noastra a fost puternic luata in considerare, in special in probleme legate de drepturile omului si a practicilor de munca, de exemplu, in:
• Definitia egalitatii sexuale: “tratament echitabil pentru femei si barbati”
• Sectiunea privind “Egalitatea intre sexe si responsabilitatea sociala”
• Problematica drepturilor omului: discriminarea si grupurile vulnerabile
• Problematica practicilor de munca: ocuparea fortei de munca si relatiile de munca, dezvoltarea umana si formarea la locul de munca
• Aspecte privind consumatorii: Promovarea egalitatii sexelor si emanciparea femeilor

Speram ca ISO 26000 a stabilit un punct de referinta pentru a incuraja participarea femeilor in toate domeniile de standardizare! (dupa un articol www.iso.org)

› ISO 26000 – Responsabilitate sociala, punct de cotitura