Home > Articole ISO > ISO 90003 cap.5 – Cerinte pentru management

ISO 90003 : 2004 pentru produse Software:
Cap. 5. – Cerinte si indrumari privind managementul

5.1 Sprijiniti calitatea

Promovati importanta calitatii.

  • Promovati nevoia de a indeplini cerintele clientilor.
  • Promovati nevoia de a indeplini cerintele privind produsele software.

Dezvoltati-va un sistem de management al calitatii.

  • Sprijiniti dezvoltarea unui sistem al calitatii.
  • Formulati politicile organizatiei dvs. calitatii.
  • Fixati obiectivele organizatiei dvs. privind calitatea.
  • Puneti la dispozitie resursele necesare calitatii.

Implementati-va sistemul de management al calitatii.

  • Puneti la dispozitie resurse pentru a va implementa sistemul de management al calitatii.
  • Incurajati-va oamenii sa indeplineasca cerintele sistemului de management al calitatii.

Imbunatatiti-va sistemul de management al calitatii.

  • Efectuati analize manageriale ale calitatii.
  • Puneti la dispozitie resurse pentru a va imbunatati sistemul de management al calitatii.

5.2 ISO 90003 – Concentrati-va pe clienti

Identificati cerintele clientilor.

  • Cereti oamenilor sa identifice cerintele clientilor.

Indepliniti cerintele clientilor.

  • Cereti organizatiei dvs. sa indeplineasca cerintele clientilor.

Cresteti satisfactia clientilor prin ISO 90003.

  • Cereti organizatiei dvs. sa creasca satisfactia clientilor.

5.3 Elaborati politici privind calitatea

Definiti-va politicile cu privire la calitate.

  • Asigurati-va ca politicile calitatii servesc scopurilor organizatiei dvs.
  • Asigurati-va ca politicile calitatii pun accentul pe nevoia de a indeplini cerintele.
  • Asigurati-va ca politicile calitatii inlesnesc dezvoltarea obiectivelor privind calitatea.

Dirijati-va politicile calitatii.

  • Comunicati-va politicile pretutindeni in organizatia dvs.
  • Analizati-va politicile pentru a fi siguri ca ele continua sa fie cele potrivite.

5.4 Efectuati planificari cu privire la calitate

5.4.1 Formulati-va obiectivele referitoare la calitate.

  • Fixati-va obiective pentru toate zonele functionale.
  • Fixati-va obiective la toate nivelurile organizatorice.

5.4.2 Planificati-va sistemul de management al calitatii.

  • Planificati dezvoltarea sistemului de management al calitatii.
    • Efectuati planificari ale managementului calitatii pentru produsele software.
  • Planificati modul in care veti imbunatati eficacitatea sistemului calitatii.

5.5 Controlati-va sistemul calitatii

5.5.1 Definiti responsabilitatile si autoritatea.

  • Documentati  responsabilitatile si autoritatea.
  • Comunicati responsabilitatile si autoritatea.

5.5.2 Numiti in functie un reprezentant al managementului.

  • Supravegheati-va sistemul de management al calitatii.
  • Faceti rapoarte asupra starii sistemului dvs. de management al calitatii.
  • Sprijiti intretinerea sistemului dvs. de management al calitatii.

5.5.3 Sprijiniti mijloacele de comunicare interna.

  • Asigurati-va ca sunt stabilite procese de comunicare.
  • Asigurati-va ca este efectiv vorba despre comunicare in intreaga dvs. organizatie.

5.6 Efectuati analize manageriale

5.6.1 Analizati-va sistemul de management al calitatii.

  • Planificati analize regulate ale sistemului dvs. de management al calitatii.
  • Evaluati eficacitatea sistemului dvs. de management al calitatii.
  • Tineti o evidenta a analizelor efectuate asupra sistemului dvs. de management al calitatii.

5.6.2 Examinati datele de intrare ale analizelor manageriale.

  • Examinati rezultatele auditurilor ISO 90003.
  • Examinati oportunitatile de imbunatatire.
  • Examinati feedbackul de la clienti.
  • Examinati datele de conformitate ale produselor software.
  • Examinati informatiile despre performanta proceselor.
  • Examinati masurile corective si preventive.
  • Examinati analizele manageriale anterioare.

5.6.3 ISO 90003 – Generati date de iesire ale analizelor manageriale.

  • Generati masuri pentru a va imbunatati eficacitatea sistemului calitatii.
  • Generati masuri pentru a va imbunatati produsele software.
  • Generati masuri pentru a va rezolva nevoile de resurse.

tags: consultanta ISO 90003, produse software, certificare ISO 90003, management, implementare ISO 90003

› ISO 90003 cap.5 – Cerinte pentru management