ISO 90003 : 2004 pentru produse Software:
Cap. 5. – Cerinte si indrumari privind managementul
5.1 Sprijiniti calitatea
Promovati importanta calitatii.
- Promovati nevoia de a indeplini cerintele clientilor.
- Promovati nevoia de a indeplini cerintele privind produsele software.
Dezvoltati-va un sistem de management al calitatii.
- Sprijiniti dezvoltarea unui sistem al calitatii.
- Formulati politicile organizatiei dvs. calitatii.
- Fixati obiectivele organizatiei dvs. privind calitatea.
- Puneti la dispozitie resursele necesare calitatii.
Implementati-va sistemul de management al calitatii.
- Puneti la dispozitie resurse pentru a va implementa sistemul de management al calitatii.
- Incurajati-va oamenii sa indeplineasca cerintele sistemului de management al calitatii.
Imbunatatiti-va sistemul de management al calitatii.
- Efectuati analize manageriale ale calitatii.
- Puneti la dispozitie resurse pentru a va imbunatati sistemul de management al calitatii.
5.2 ISO 90003 – Concentrati-va pe clienti
Identificati cerintele clientilor.
- Cereti oamenilor sa identifice cerintele clientilor.
Indepliniti cerintele clientilor.
- Cereti organizatiei dvs. sa indeplineasca cerintele clientilor.
Cresteti satisfactia clientilor prin ISO 90003.
- Cereti organizatiei dvs. sa creasca satisfactia clientilor.
5.3 Elaborati politici privind calitatea
Definiti-va politicile cu privire la calitate.
- Asigurati-va ca politicile calitatii servesc scopurilor organizatiei dvs.
- Asigurati-va ca politicile calitatii pun accentul pe nevoia de a indeplini cerintele.
- Asigurati-va ca politicile calitatii inlesnesc dezvoltarea obiectivelor privind calitatea.
Dirijati-va politicile calitatii.
- Comunicati-va politicile pretutindeni in organizatia dvs.
- Analizati-va politicile pentru a fi siguri ca ele continua sa fie cele potrivite.
5.4 Efectuati planificari cu privire la calitate
5.4.1 Formulati-va obiectivele referitoare la calitate.
- Fixati-va obiective pentru toate zonele functionale.
- Fixati-va obiective la toate nivelurile organizatorice.
5.4.2 Planificati-va sistemul de management al calitatii.
- Planificati dezvoltarea sistemului de management al calitatii.
- Efectuati planificari ale managementului calitatii pentru produsele software.
- Planificati modul in care veti imbunatati eficacitatea sistemului calitatii.
5.5 Controlati-va sistemul calitatii
5.5.1 Definiti responsabilitatile si autoritatea.
- Documentati responsabilitatile si autoritatea.
- Comunicati responsabilitatile si autoritatea.
5.5.2 Numiti in functie un reprezentant al managementului.
- Supravegheati-va sistemul de management al calitatii.
- Faceti rapoarte asupra starii sistemului dvs. de management al calitatii.
- Sprijiti intretinerea sistemului dvs. de management al calitatii.
5.5.3 Sprijiniti mijloacele de comunicare interna.
- Asigurati-va ca sunt stabilite procese de comunicare.
- Asigurati-va ca este efectiv vorba despre comunicare in intreaga dvs. organizatie.
5.6 Efectuati analize manageriale
5.6.1 Analizati-va sistemul de management al calitatii.
- Planificati analize regulate ale sistemului dvs. de management al calitatii.
- Evaluati eficacitatea sistemului dvs. de management al calitatii.
- Tineti o evidenta a analizelor efectuate asupra sistemului dvs. de management al calitatii.
5.6.2 Examinati datele de intrare ale analizelor manageriale.
- Examinati rezultatele auditurilor ISO 90003.
- Examinati oportunitatile de imbunatatire.
- Examinati feedbackul de la clienti.
- Examinati datele de conformitate ale produselor software.
- Examinati informatiile despre performanta proceselor.
- Examinati masurile corective si preventive.
- Examinati analizele manageriale anterioare.
5.6.3 ISO 90003 – Generati date de iesire ale analizelor manageriale.
- Generati masuri pentru a va imbunatati eficacitatea sistemului calitatii.
- Generati masuri pentru a va imbunatati produsele software.
- Generati masuri pentru a va rezolva nevoile de resurse.
tags: consultanta ISO 90003, produse software, certificare ISO 90003, management, implementare ISO 90003