Home > Articole ISO > Managementul de succes si managementul calitatii

ISO 9004 este un standard de managementul calitatii. El se aplica tuturor tipurilor de organizatii, indiferent de marimea si activitatea lor. El poate ajuta organizatiile care ofera produse, dar si pe cele care ofera servicii, sa atinga standarde ale calitatii care sunt recunoscute si respectate in intreaga lume.

Este de observat ca ISO 9004 expune indrumarile privind managementul calitatii in sectiunile 4 – 9. Prin urmare, urmatorul material incepe cu sectiunea 4.

Standardul pentru managementul calitatii ISO 9004

4. Managementul de succes

4.1 Abordarea orientata spre calitate
Adoptati o abordare orientata spre calitate.
• Infiintati un sistem de management al calitatii (vezi responsabil SMC) care sa se bazeze pe principiile managementului de calitate ISO.
• Concentrati-va pe clientii organizatiei dvs.
• Respectati asteptarile partilor interesate.
• Oferiti autoritate in organizatia dvs.
• Implicati oamenii din organizatia dvs.
• Folositi o abordare orientata spre managementul proceselor.
• Folositi o abordare a managementului orientata spre sisteme.
• Incurajati imbunatatirea continua.
• Intelegeti toate datele implicate inainte de a lua o decizie.
• Lucrati cu furnizorii organizatiei dvs.
• Folositi un sistem de management al calitatii (SMC)
pentru a va asigura ca resursele sunt folosite eficient.

4.2 Succesul corporativ de durata
Indepliniti nevoile si asteptarile partilor interesate.
• Identificati toate partile interesate relevante.
• Evaluati potentialul impact pe care partile interesate l-ar putea avea asupra performantei organizatiei dvs.
• Intelegeti cum veti indeplini nevoile si asteptarile in schimbare ale partilor interesate.
• Indepliniti nevoile si asteptarile partilor interesate pe termen lung.
• Stabiliti un contact cu partile interesate si mentineti-l.
Monitorizati mediul de afaceri al organizatiei dvs.
• Analizati mediul de afaceri al organizatiei dvs. in mod continuu si regulat.
• Identificati atat riscurile pe termen scurt, cat si pe cele pe termen lung care sunt in curs de formare.
• Puneti la punct procese adecvate pentru a atinge strategia generala a organizatiei dvs.
Dezvoltati o perspectiva de planificare pe termen lung.
• Anticipati viitoarele nevoi de resurse ale organizatiei dvs.
Evaluati conformitatea organizatiei dvs.
• Evaluati conformitatea cu planurile curente.
• Evaluati conformitatea cu procedurile curente.
Puneti la punct procese prin care sa sprijiniti inovatia si imbunatatirea continua.

4.3 Mediul de afaceri
Monitorizati mediul de afaceri in schimbare al organizatiei dvs.
• Folositi metode de monitorizare a mediului pentru a identifica riscurile legate de nevoile si asteptarile in schimbare ale partilor interesate.
• Evaluati riscurile legate de partile interesate.
• Gestionati riscurile legate de partile interesate.

4.4 Partile interesate
Indepliniti nevoile si asteptarile partilor interesate.
• Indepliniti nevoile si asteptarile clientilor.
• Indepliniti nevoile si asteptarile angajatilor.
• Indepliniti nevoile si asteptarile furnizorilor.
• Indepliniti nevoile si asteptarile partenerilor.
• Indepliniti nevoile si asteptarile proprietarilor.
• Indepliniti nevoile si asteptarile societatii.
Echilibrati nevoile si asteptarile partilor interesate care vin in conflict unele cu altele.

› Managementul de succes si managementul calitatii