Home > Articole ISO > Principiile managementului calitatii ISO 9000 2005

Potrivit ISO 9000, standardele ISO 9001 si 9004 se bazeaza pe opt principii ale managementului calitatii. Aceste principii au fost alese deoarece ele pot fi folosite pentru a imbunatati functionarea organizatiilor si pentru a ajunge la succes.

1. Concentrati-va pe clienti.
Organizatiile se bazeaza pe clienti. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa inteleaga nevoile clientilor.
– Organizatiile ar trebui sa indeplineasca cererile clientilor.
– Organizatiile ar trebui sa depaseasca asteptarile clientilor.

2. Oferiti autoritate.
Organizatiile se bazeaza pe lideri. Prin urmare:
– Liderii ar trebui sa stabileasca un set de scopuri unitare, ca si directia pe care ar trebui sa o urmeze organizatia.
– Liderii ar trebui sa creeze un mediu care sa incurajeze oamenii sa indeplineasca obiectivele companiei.

3. Implicati-va oamenii.
Organizatiile se bazeaza pe oameni. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa incurajeze implicarea oamenilor la toate nivelurile.
– Organizatiile ar trebui sa ajute oamenii sa-si dezvolte si foloseasca abilitatile.

4. Folositi o abordare a proceselor.
Organizatiile sunt mai eficiente si mai eficace cand folosesc o abordare a proceselor. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa foloseasca o abordare a proceselor pentru a-si administra activitatile si resursele asociate.

5. Folositi o abordare a sistemelor.
Organizatiile sunt mai eficiente si mai eficace cand folosesc o abordare a sistemelor. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa identifice procesele asociate intre ele si sa le trateze ca pe un sistem.
– Organizatiile ar trebui sa foloseasca o abordare a sistemelor pentru a-si administra procesele asociate intre ele.

6. Incurajati imbunatatirea continua.
Organizatiile sunt mai eficiente si mai eficace cand incearca o imbunatatire continua. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa isi ia un angajament permanent de a-si imbunatati continuu performanta generala.

7. Intelegeti toate datele implicate inainte de a lua o decizie.
Organizatiile functioneaza mai bine cand deciziile lor se bazeaza pe date concrete. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa-si sprijine deciziile pe analiza informatiilor si datelor concrete.

8. Lucrati cu furnizorii dvs.
Organizatiile depind de furnizorii lor care ii ajuta sa creeze lucruri de valoare. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa mentina o relatie mutual benefica cu furnizorii lor.

› Principiile managementului calitatii ISO 9000 2005