Potrivit ISO 9000, standardele ISO 9001 si 9004 se bazeaza pe opt principii ale managementului calitatii. Aceste principii au fost alese deoarece ele pot fi folosite pentru a imbunatati functionarea organizatiilor si pentru a ajunge la succes.
1. Concentrati-va pe clienti.
Organizatiile se bazeaza pe clienti. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa inteleaga nevoile clientilor.
– Organizatiile ar trebui sa indeplineasca cererile clientilor.
– Organizatiile ar trebui sa depaseasca asteptarile clientilor.
2. Oferiti autoritate.
Organizatiile se bazeaza pe lideri. Prin urmare:
– Liderii ar trebui sa stabileasca un set de scopuri unitare, ca si directia pe care ar trebui sa o urmeze organizatia.
– Liderii ar trebui sa creeze un mediu care sa incurajeze oamenii sa indeplineasca obiectivele companiei.
3. Implicati-va oamenii.
Organizatiile se bazeaza pe oameni. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa incurajeze implicarea oamenilor la toate nivelurile.
– Organizatiile ar trebui sa ajute oamenii sa-si dezvolte si foloseasca abilitatile.
4. Folositi o abordare a proceselor.
Organizatiile sunt mai eficiente si mai eficace cand folosesc o abordare a proceselor. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa foloseasca o abordare a proceselor pentru a-si administra activitatile si resursele asociate.
5. Folositi o abordare a sistemelor.
Organizatiile sunt mai eficiente si mai eficace cand folosesc o abordare a sistemelor. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa identifice procesele asociate intre ele si sa le trateze ca pe un sistem.
– Organizatiile ar trebui sa foloseasca o abordare a sistemelor pentru a-si administra procesele asociate intre ele.
6. Incurajati imbunatatirea continua.
Organizatiile sunt mai eficiente si mai eficace cand incearca o imbunatatire continua. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa isi ia un angajament permanent de a-si imbunatati continuu performanta generala.
7. Intelegeti toate datele implicate inainte de a lua o decizie.
Organizatiile functioneaza mai bine cand deciziile lor se bazeaza pe date concrete. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa-si sprijine deciziile pe analiza informatiilor si datelor concrete.
8. Lucrati cu furnizorii dvs.
Organizatiile depind de furnizorii lor care ii ajuta sa creeze lucruri de valoare. Prin urmare:
– Organizatiile ar trebui sa mentina o relatie mutual benefica cu furnizorii lor.