Home > Articole ISO > Standardele ISO nu vizeaza “slefuirea” marcii

Aproape 40 de procente dintre intreprinderile din Vietnam recunosc importanta ISO, in timp ce restul pur si simplu isi iau certificarea ISO intr-o incercare de a putea participa la licitatiile de contracte, a constatat directorul general al QMS Vietnam.

11 august 2011. “Comertul modern impune ca intreprinderile sa fi obtinut unele certificari ale managementului calitatii si mediului,” a spus Ha Tuan Anh, director general al QMS Vietnam, intr-un interviu acordat jurnalului Dau Tu Tai Chinh. “Aceste documente arata ca operatiunile lor functioneaza in acord cu standardele internationale ale managementului calitatii.”

Domeniile economice din Vietnam se concentreaza in principal pe furnizarea de servicii de externalizare, care ofera un profit marginal scazut, potrivit lui Anh. Nu exista nicio marca vietnameza care sa devina populara in intreaga lume, din cauza lipsei de perfectionare in managementul calitatii, a mai spus el.

Statisticile arata ca de-abia doua procente din intreprinderile locale din Vietnam aplica tehnologii avansate in functionarea lor, comparativ cu 73 de procente in Singapore, 31 de procente in Thailanda si 51 de procente in Malaezia.

Pana la 70 la suta dintre directori nu au nicio cunostinta despre conducerea afacerii in acord cu standardele internationale ISO, potrivit unui studiu de piata efectuat in cadrul a 36000 de intreprinderi din Vietnam de Ministerul Planificarii si Investitiilor.

“Directorii sunt responsabili de 76 la suta dintre greselilor care au loc in timpul proceselor de productie, in timp ce restul este facut de masini,” a spus Anh.

“Insa masinile sunt controlate de oameni, deci oamenii sunt cauza tuturor greselilor din productie. Managementul calitatii este conceput pentru a impiedica muncitorii sa faca greseli. Cu toate acestea, numeroase intreprinderi ezita sa aplice standardele ISO dupa ce obtin certificarea, lasandu-si afacerea sa intampine multe probleme si facand clientii sa-si piarda increderea in produsele lor.”

Cifrele detinute de QMS Vietnam arata ca aproximativ 4000 de certificari ISO sunt acordate anual in tara. Cu toate acestea, circa 40 de procente dintre intreprinderi aplica standardele internationale ale managementului calitatii in functionarea lor, in timp ce restul obtin certificarea ISO in incercarea de a avea calificarea si certificarea ISO necesara participarii la licitatii.

Multe intreprinderi incearca chiar sa obtina certificate ISO in incercarea de a-si “slefui” numele propriei marci, a constatat Anh.

“Intreprinderile locale ar trebui sa inceapa sa ia in considerare standardele ISO ca masuri de restructurare a afacerilor lor si de sporire a competitivitatii in aceste vremuri grele,” potrivit lui Anh.
“Ei ar trebui sa aplice cu seriozitate standardele internationale ale managementului calitatii in functionarea lor, deoarece pietele straine impun cerinte din ce in ce mai stringente.”

› Standardele ISO nu vizeaza “slefuirea” marcii