Home > Articole ISO > Top 10 motive pentru care aveti nevoie de certificare ISO 9001:2015

Una dintre intrebarile pe care si le pun cel mai frecvent companiile si organizatiile care aud pentru prima data despre certificare ISO 9001:2015 este “De ce are nevoie compania noastra sa se certifice ISO 9001?” ISO 9001 este cel mai cunoscut standard pentru sistemele de management al calitatii (SMC), cunoscut pentru numeroasele avantaje pe care le aduce oricarei companii care doreste sa urmeze procesul de certificare ISO. Va prezentam mai jos motivele pentru care organizatia dvs. ar trebui sa obtina un certificat ISO 9001:2015.

1. Indeplinirea cerintelor clientilor

Numeroase companii doresc sa devina certificate ISO 9001 numai pentru a indeplini cererea unui singur client. Clientul declara ca nu va face afaceri decat cu furnizori care detin o certificare ISO 9001:2015, astfel incat pentru a obtine (sau a pastra) contractul cu acel client, companiile au nevoie de aceasta certificare. Problema cu aceste companii este ca ele sunt in cautarea unui castig pe termen scurt. Ele nu vad nimic in afara unui singur beneficiu – cel financiar – si ignora beneficiile pe termen lung, ca mentinerea satisfactiei clientului in vederea loializarii lui.

Aceste companii nu adopta conceptul de calitate prin imbunatatire continua. Ele nu inteleg ca satisfactia continua a clientilor este scopul final al unui SMC. Cu alte cuvinte, aceste companii nu aproba aceasta idee. Puteti obtine o foaie de hartie (acel certificat ISO / 2015) care sustine certificarea ISO 9001 si fara sa se observe o calitate sau o imbunatatire reala. Concentrandu-va asupra unui singur beneficiu – castigul dvs. imediat – si nepunand clientul pe primul plan, certificarea va ajunge sa va coste mult mai mult cu timpul. Din fericire, se poate intampla ca unele idei referitoare la sistemul de management al calitatii sa i se transmita si unei astfel de companii, care poate adera in final la ele… insa nu ar fi mai bine sa aveti un plan decat sa va incredeti in noroc?

2. Obtinerea mai multor contracte si a unui profit mai mare de la clientii noi

Odata ce ati obtinut un certificat ISO 9001:2015 puteti sa va promovati aceasta certificare a calitatii si sa raspundeti la cererile de cotatii ale companiilor care considera certificarea ISO 9001 o necesitate. Certificarea ISO 9001:2015 va poate deschide noi piete unde v-ati fi aflat practic in imposibilitate de a face afaceri inainte de a fi certificati ISO.

3. Imbunatatirea calitatii companiei si a produselor

Un standard al sistemului de management de calitatii se refera, desigur, la calitate – deci, cu siguranta, unul dintre rezultatele adoptarii unui SMC ar trebui sa fie un nivel imbunatatit al calitatii intregii organizatii – a fiecarui proces si a fiecarui produs. Exista mai multe definitii ale “calitatii”, insa Philip Crosby si Joseph Juran ofera doua dintre cele mai bune definitii. Crosby a definit calitatea drept “conformitatea cu cerintele”; Juran a numit-o “adecvarea pentru utilizare”. Un sistem de management al calitatii ISO 9001/2015 bine proiectat si implementat in mod eficient va plasa compania dvs. pe drumul catre calitate.

4. Cresterea satisfactiei clientilor cu ajutorul produselor dvs.

Calitatea inseamna ca orice veti produce va functiona conform asteptarilor clientului. Veti indeplini nu numai cerintele explicite ale clientilor, ci si majoritatea cerintelor lor implicite.
Calitatea inseamna si cu mult mai putine reclamatii si rezolvarea mai eficienta a celor pe care le primiti. Daca sistemul dvs. de management al calitatii 9001 functioneaza corect, ar trebui sa stiti ceea ce asteapta clientii dvs. si ar trebui sa le oferiti acele lucruri, ceea ce duce la satisfactia clientilor.

5. Descrierea, intelegerea si comunicarea proceselor din cadrul companiei dvs.

Standardul ISO 9001 va cere sa va identificati si sa va descrieti procesele utilizand sisteme de masurare a performantei in afaceri, scopul acestora fiind de a va gestiona si a va controla mai bine procesele de afaceri. Obiectivele privind calitatea formeaza centrul sistemului dvs. Masurarea performantei este utilizata pentru a intelege si a comunica performanta SMC in privinta obiectivelor pe care vi le-ati propus. Daca faceti o incercare sincera de a va conforma cerintelor standardului ISO 9001:2015 veti invata mai mult despre afacerea dvs.

6. Dezvoltarea unei culturi profesionale si imbunatatirea moralului angajatilor

De implementarea sistemului de management al calitatii ISO 9001 varianta 2015 pot beneficia si angajatii dvs. SMC ajuta la furnizarea unor asteptari clare (obiective privind calitatea si descrieri ale posturilor), a instumentelor necesare indeplinirii sarcinilor lor (proceduri si instructiuni de lucru), si a unui feedback instantaneu al performantei lor. Rezultatul consta intr-o cultura imbunatatita a companiei si intr-un personal mai profesionist.

7. Imbunatatirea consecventei operatiunilor

Ce este consecventa? Ne putem gandi la acest concept ca la o reducere a abaterilor. Reducerea abaterilor din procesele dvs. reprezinta definitia consecventei. Va serviti mai bine clientii daca le furnizati produse cu caracteristici constante – de aceleasi dimensiuni, de aceeasi greutate, cu aceleasi tolerante de fiecare data – sau produse imprevizibile si care tradeaza dezordinea proceselor care au dus la realizarea lor?

Desigur, clientii nu vor accepta abaterile si nici dvs. nu ar trebui sa o faceti! Si cum veti reduce abaterile? Crescand controlul aplicat proceselor dvs! Controlul provine din detinerea unei tinte clare (obiectivul), din strangerea datelor despre proces (masurarea performatei) si din intelegerea modului in care trebuie ajustat procesul (procedurile si instructiunile de lucru) pentru a pastra un rezultat conform obiectivului propus. Daca sistemul de management al calitatii ISO 9001:2015 functioneaza, ar trebui sa va imbunatatiti consecventa operatiunilor si produselor.

8. Axarea conducerii si a angajatilor pe calitate

Definindu-si obiectivele, sistemele de masurare a performantei si procedurile corecte conform ISO 9001:2015, conducerea si angajatii ar trebui sa se poata concentra asupra a ceea ce este cu adevarat important – calitatea. In realitate nu se intampla intotdeauna asa, deoarece, in timp, este usor de pierdut din vedere punctul central de interes.

SMC ISO 9001:2015 este o modalitate de asigurare a faptului ca organizatia continua sa se axeze pe calitate si sa realizeze audituri in aceasta directie – audituri interne, audituri de certificare si de supraveghere. ISO 9001 ii impune companiei sa isi auditeze periodic procesele calitatii. Atunci cand sunt realizate in mod corect, auditurile ofera acel feedback obiectiv necesar corectarii oricaror abateri de la parcursul catre calitate si pastreaza atentia companiei orientata catre indeplinirea telurilor sale.

9. Imbunatatirea eficientei, reducerea pierderilor si economisirea banilor

Niciun sistem de management al calitatii ISO 9001 nu este perfect; niciun proces sau individ nu este perfect. (De ce altceva ar dedica standardul o clauza “imbunatatirii continue”?) Un SMC care functioneaza adecvat ii permite companiei sa se apropie de perfectiune. Odata ce procesele dvs. se imbunatatesc si devin mai coerente, iar dvs. va atingeti obiectivele cu o regularitate crescuta, veti vedea aparand rezultate concrete. Pierderile cauzate de procese se vor reduce si ele.

Pierderile rezulta din ineficienta si dintr-o calitate scazuta. Ineficienta rezulta din abateri si din procese inconsecvente. Reduceti abaterile, imbunatatiti-va consecventa si veti avea mai putine pierderi… si mai multi bani. Este atat de simplu!

10. Obtinerea recunoasterii internationale a calitatii

ISO 9001 este un standard publicat de Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO), cu sediul in Elvetia. ISO 9001 este utilizat de peste un milion de organizatii din intreaga lume! Este cu adevarat un standard mondial al calitatii! Obtinerea certificatului ISO 9001:2015 va ajuta sa va alaturati unui grup foarte select.
De ce ar trebui sa obtina organizatia dvs. certificare ISO 9001:2015 ?

Recapituland, certificatul ISO 9001:2015 va ajuta compania dvs:
1. Sa indeplineasca cerintele clientilor;
2. Sa obtina mai multe contracte si un profit mai mare de la clientii noi;
3. Sa isi imbunatateasca nivelul calitatii produselor;
4. Sa creasca satisfactia clientilor prin produsele sale;
5. Sa isi documenteze, inteleaga si comunice procesele;
6. Sa dezvolte o cultura profesionala si sa creasca moralul angajatilor;
7. Sa isi imbunatateasca nivelul de consecventa al operatiunilor;
8. Sa isi pastreze conducerea si angajatii orientati catre calitate;
9. Sa imbunatateasca eficienta, sa reduca pierderile si sa economiseasca bani; si
10. Sa obtina recunoasterea internationala a calitatii.

› Top 10 motive pentru care aveti nevoie de certificare ISO 9001:2015