Asia Pulp & Paper Group (APP) progreseaza in indeplinirea obiectivelor sale legate de sustenabilitate cu ajutorul standardului ISO 26000
16 octombrie 2012. Asia Pulp & Paper Group (APP) a primit un rating de nivel avansat in urma evaluarii independente realizate de SGS cu privire la standardul responsabilitatii sociale ISO 26000, devenind prima firma din sectorul sau in Asia-Pacific care primeste aceasta recunoastere de la organismul de certificare mondial Société Générale de Surveillance (SGS). Evaluarea s-a bazat pe metoda de verificare dezvoltata de SGS Performance Standard on ISO 26000.
ISO 26000 este un standard publicat de Organizatia Internationala pentru Standardizare in noiembrie 2010. ISO 26000 ofera indrumari privind modalitatile prin care companiile si organizatiile isi pot desfasura activitatea intr-un mod responsabil din punct de vedere social. Acest lucru presupune a actiona intr-un mod etic si transparent, care contribuie la sanatatea si bunastarea societatii.
Standardul cuprinde linii directoare referitoare la cele mai bune practici mondiale de guvernare organizationala, la practicile de munca, la mediul inconjurator, la practicile corecte de operare, la problemele consumatorilor, la implicarea comunitatii si la dezvoltarea durabila.
“Obiectivul metodei SGS Performance ISO 26000 este de a identifica modul in care organizatiile isi pot imbunatati performanta in ceea ce priveste diferitele aspecte ale responsabilitatii sociale. Suntem incantati ca o corporatie ca APP a ales metoda noastra, pretuind imbunatatirea continua si demonstrandu-si angajamentul fata de partile interesate interne si externe. APP a avut la dispozitie puncte de referinta si cele mai bune practici din diverse domenii sustenabile, care i-au permis urmarea unui parcurs de imbunatatire continua si evaluarea performantei,”
a declarat dl Guy Escarfail, directorul general SGS Indonesia.
Aceasta noua distinctie completeaza programul strategic APP Sustainability Roadmap Vision 2020 lansat pe 5 iunie. Foaia de parcurs expune in amanunt calea pe care o urmeaza compania catre aplicarea celor mai bune practici sociale si de mediu in dezvoltarea durabila. Liniile directoare ale standardului ISO 26000 sunt in acord cu obiectivele privind sustenabilitatea stabilite de companie, care includ drepturile omului, bunastarea angajatilor si emanciparea comunitatii.
Dna Aida Greenbury, director general, departamentul de sustenabilitate si de implicare a partilor interesate in cadrul APP, a primit cu bucurie aceasta distinctie si si-a luat angajamentul de a extinde acest program:
“APP incearca din rasputeri sa fie un lider mondial responsabil in industria celulozei si a hartiei. Standardul ISO 26000 este numai primul pas catre un angajament mai amplu de a aplica practici responsabile in afaceri. Pasul urmator consta in a reproduce acest program de succes si in alte fabrici care credem ca ar putea fi eligibile pentru o verificare independenta inca din 2013.”
“In calitatea noastra de corporatie in crestere intr-o tara in curs de dezvoltare, consideram ca dezvoltarea durabila este un punct de sustinere pentru operatiunile noastre. Am adoptat liniile directoare ISO 26000 pentru a asigura integrarea unui comportament responsabil social si dezvoltarea unor relatii sustenabile cu numerosii membri ai comunitatii noastre, cum ar fi clientii, angajatii, ONG-urile si partenerii nostri de afaceri,” a adaugat Greenbury.
Fabrica mai detine si alte certificari internationale, printre care ISO 9001 pentru sistemul de management al calitatii si ISO 14001 pentru sistemul de management al mediului.
Asia Pulp & Paper Group (APP) este un nume generic care desemneaza produse din hartie fabricate de mai multe fabrici din Indonezia (PT Indah Kiat Pulp & Paper Tbk, PT Pindo Deli Pulp & Paper Mills, PT Pabrik Kertas Tjiwi Kimia Tbk, PT Lontar Papyrus Pulp & Paper Industries si PT Ekamas Fortuna). APP are sediul in Indonezia si isi comercializeaza produsele in peste 120 tari. Pentru mai multe informatii, vizitati www.rainforestrealities.com sau www.asiapulppaper.com.