Home > Stiri EXTERNE > Recentul Forum ISO privind vehiculul viitorului

Gorbaciov deschide forumul ISO privind standardele pentru un vehicul al viitorului

Mihail Gorbaciov, fostul sef de stat sovietic şi laureat al Premiului Nobel pentru Pace, a fost printre oaspeţi distinşi ai forumului la nivel înalt al liderilor industriei auto organizat de către Organizaţia Internaţională pentru Standardizare (ISO) la 2 decembrie 2011 în Geneva, Elveţia, la invitaţia preşedintelui ISO pentru 2011-2012, dr. Boris Aleshin.

Cu mai mult de un miliard de vehicule rutiere estimate a fi in uz la nivel mondial, daca sectorul auto foloseste standarde ISO privind aspecte cum ar fi siguranţa, performanţele, impactul asupra mediului precum şi cerinţele pentru partenerii lanţului de aprovizionare, acest lucru ar putea avea un impact enorm pe toate cele trei dimensiuni ale dezvoltării durabile – sociale, economice şi de mediu.

Preşedintele Forumului ISO a oferit o oportunitate unică pentru industria de automobile in a angaja ISO şi alti dezvoltatori de standarde să discute necesităţile şi priorităţile pentru standardele internaţionale în acest sector în anii următori.

35 de comanii leader din industria de automobile cum ar fi Audi, Daimler, Renault, Volkswagen si Volvo au furnizat un imput direct asupra a ceea ce ar fi necesar ca standardele sa ofere pentru a face faţă provocărilor din industrie şi cele ale clienţilor săi şi a părţilor interesate. Cel puţin opt organizaţii de standardizare au fost reprezentate la acest forum.

În calitate de sponsor al evenimentului şi de gazdă, Presedinte ISO Dr. Boris Aleshin a subliniat obiectivele Forumului: “succesele din trecut şi actuale nu ar trebui să ne permită să cadem în capcana complezentei; putem face întotdeauna lucrurile mai bine şi acesta este motivul pentru ISO v-a invitat aici”.

În cuvântul de deschidere, domnul Gorbaciov a spus că “Liderii din industria de automobile demonstrează acum o mai bună înţelegere decât simpla dezvoltare a sectorului intr-o maniera liniara (de ex. creşterea productivităţii şi dezvoltarea de noi pieţe, care poate duce la o fundătură.)”.

El a arătat că 95% dintre automobilele de astăzi functioneze pe ulei. Domnul Gorbaciov a declarat că industria auto ar trebui să continue căutarea de soluţii tehnice pentru a face autoturismele mai uşoare, mai aerodinamie şi ecologice.

Fostul preşedinte al Uniunii Sovietice a subliniat faptul că industria auto a reprezentat întotdeauna un sector inovator si a fost printre primele care au demonstrat responsabilitatea socială prin măsuri cum ar fi acordurile colective cu sindicatele, programe medicale şi sociale, etc, adăugând, “Acum, aceasta este timpul pentru a demonstra responsabilitatea faţă de mediu. În cele din urmă, toată lumea va beneficia.”

În concluzie, domnul Gorbaciov a spus: “Noi trebuie să îmbrăţişam ideea că toţi suntem doar oaspeţii naturii mai degrabă decât manageri sau conducatori. Dacă înţelegem acest lucru, atunci vom găsi calea noastră spre un nou model de dezvoltare care va capata forma împreună cu natura, nu intr-o cursa de consumism. Sunt sigur că, deşi este dificil, se poate face. Eu sunt un optimist. “

Obiectivul principal al discuţiilor a fost modul în care standardele internaţionale pot sprijini dezvoltarea “masinii viitorului”. Atelierul de lucru a fost facilitat de către Richard Parry-Jones, un foarte respectat lider al industriei, fost vicepreşedinte (Global Product Development), şi Chief Technical Officer la Ford Motor Company până la pensionare, în 2007. Printr-o serie de discuţii, workshop-ul a explorat o serie de subiecte legate inclusiv de tendinţe în mobilitatea urbană, congestionarea traficului şi transporturi inteligente, siguranţa ca o problemă strategică, precum şi probleme de mediu şi probleme de sustenabilitate.

Printre recomandările dezbaterilor au fost priorităţile de standardizare, care au inclus:
– Standardele Internaţionale sprijina electrificarea automobilelor;
– Conectivitate şi comunicaţii, inclusiv aplicaţii pentru comunicaţii;
– Măsurile cheie de performanţă care sunt importante pentru clienţii şi autorităţile de reglementare cum ar fi indicatorii de mediu, energetici şi ai performanţelor în domeniul siguranţei activă.

În plus, a existat un consens general în domenii-cheie de îmbunătăţire pentru procesul de stabilire a standardelor, inclusiv:

1) Sunt necesare standarde globale (nu cele regionale) – o abordare nouă şi noi metode de cooperare şi de foruri sunt necesare, atât pentru organismele de standardizare cat si pentru industrie. Abordările anterioare nu vor funcţiona.
2) O abordare holistică este necesara, cu toate părţile cheie interesate angajate pentru a capta performanţa optimă a sistemului;
3) Grabirea procesului de a forma un regulament mai degrabă decât urmarea celui actual. Cartografierea proceselor cheie şi eliminarea risipei de timp în cadrul procesului actual este esenţială.
4) Atingerea unui echilibru mai bun între standardele care pot promova eficienţa şi cele care pot sufoca inovarea. Trebuie luata în considerare partitionarea standardelor în funcţie de zonele adecvate de focalizare, cum ar fi:
– Performanţă
– Interfeţe
– Arhitectura.

În încheierea Forumului, Rob Steele, Secretarul General al ISO, a remarcat: “Industria trebuie să spună standardizarii ceea ce are nevoie şi apreciez feedback-ul oferit astăzi. Am saluta, de asemenea, o oportunitate de dialog şi mai mare. Să luăm concluziile de astăzi ca pe un punct de plecare. Un forum de schimburi suplimentare ar fi util in viitor între institutiile de standardizare şi experţii din industria auto, pentru a se ajunge la un acord cu privire la aspecte mai largi – şi, cel mai important, cu privire la modul cel mai potrivit de a se lua măsuri! ” (dupa un comunicat de presa al Organizatiei Internationale pentru Standardizare)

› Recentul Forum ISO privind vehiculul viitorului