Consiliul Calitatii adopta ISO 10002 pentru rezolvarea reclamatiilor clientilor
New Delhi, India. 20 aprilie 2012. Consiliul Calitatii din India (Quality Council of India – QCI) a semnat un memorandum de intelegere cu Confederatia Industriei Indiene (CII) in vederea dezvoltarii unui standard pentru rezolvarea plangerilor clientilor, bazandu-se pe standardul international ISO 10002.
“Primul proiect desfasurat sub auspiciile acestui memorandum de intelegere este elaborarea unui standard necesar pentru rezolvarea reclamatiilor, bazat pe standardul international disponibil ISO 10002, care este un standard de indrumare si, prin urmare, nu poate fi supus certificarii,” a precizat QCI intr-un comunicat de presa.
Aceasta solicitare vine din partea unor organizatii ale consumatorilor, care i-au cerut consiliului sa puna la punct o solutie pentru certificarea sistemului de rezolvare a reclamatiilor primite de la clienti si consumatori, dupa cum se mai mentioneaza in comunicat. Potrivit lui Anil Jauhri, directorul Consiliului National de Acreditation a Organismelor de Certificare (NABCB), CII va dezvolta acest standard, in timp ce QCI va proiecta si va concepe metoda dupa care va functiona procesul de certificare.
“QCI va elabora cadrul de certificare pentru acest standard si procesul sau de gestionare,” a spus Jauhri. NABCB apartine QCI si efectueaza evaluarea si acreditarea organismelor de certificare care doresc sa fie acreditate in conformitate cu standardele si liniile directoare internationale.
Jauhri a mai spus ca acest program de certificare le va permite organizatiilor sa isi implementeze un sistem simplu de rezolvare a plangerilor clientilor si de obtinere a certificarii prin aderarea la standard. El va pune la dispozitia consumatorilor o cale de a solicita asistenta in rezolvarea reclamatiilor conform unui sistem certificat, in caz contrar acestea putand ajunge la organismele de certificare ISO in cauza sau la organismul national de acreditare, NABCB, a adaugat Jauhri.
QCI, care reprezinta structura de acreditare la nivel national, este o organizatie autonoma nonprofit, infiintata de guvernul indian in colaborare cu reprezentantii industriei indiene. Misiunea sa este de a promova calitatea prin intermediul Campaniei Nationale pentru Calitate. Pentru informatii suplimentare, vizitati www.qcin.org si http://cii-iq.in.