Home > Stiri EXTERNE > Noi provocari legate de siguranta consumatorilor

Produsele alimentare – noi provocari legate de siguranta consumatorilor

Din ce in ce mai multi consumatori isi achizitioneaza produsele online si se bazeaza pe specificatiile de pe etichete la luarea deciziilor de cumparare. In opinia reprezentantilor consumatorilor acestea sunt doua tendinte majore pe care standardele trebuie sa le abordeze.

Acestea si alte subiecte, incluzand inovatia in tehnologiile de productie si retelele globale de furnizare, au fost discutate in cadrul unui seminar organizat de ISO cu privire la siguranta consumatorului si produsele alimentare. Seminarul a avut loc in Malta, in luna mai 2013.

Mai mult de 100 de reprezentanti din partea organizatiilor pentru consumatori, autoritatilor publice si reprezentantilor industriei alimentare din peste 30 de tari, au luat parte la intalnire, pentru a-si impartasi ideile si opiniile despre modalitatea in care standardele internationale pot proteja consumatorii intr-o lume in continua schimbare.

Comitetul ISO pentru politica consumatorilor (ISO/COPOLCO) tine anual reuniuni de acest tip. Prin faptul ca reprezentantii consumatorilor la nivel mondial se intalnesc, aceste reuniuni reprezinta modalitati importante pentru a informa comunitatea din domeniul standardizarii cu privire la nevoile consumatorilor si la modalitatea in care standardele pot ajuta in viitor.

Seminarul a fost deschis de doamna Helena Dalli, ministrul maltez pentru dialog social, problemele consumatorilor si libertatile civile, care a subliniat importanta informarii consumatorilor cu privire la drepturile lor.

Doamna Dalli a declarat urmatoarele: “Protectia consumatorilor reprezinta un element central al politicii noului guvern. Suntem angajati sa promovam si sa ridicam gradul de constientizare cu privire la drepturile si obligatiile consumatorilor, sa-i educam pentru a face cele mai bune alegeri si sa-i imputernicim sa ia atitudine cand drepturile lor nu sunt respectate. In ceea ce priveste educatia consumatorilor, aceasta trebuie sa porneasca de la o varsta frageda, de la primii ani de scoala.”

Daca doriti sa aflati mai multe urmariti pe Twitter #ISOinnov si @ISOConsumers. (dupa un comunicat de presa ISO)

› Noi provocari legate de siguranta consumatorilor