Portul din Cagayan de Oro poate fi de acum inainte recunoscut pe plan international ca avand un sistem de management al calitatii (SMC) aplicabil procedurii de autorizare de intrare a navelor – in urma acreditarii sale de catre Organizatia Internationala pentru Standardizare (ISO).
Edgar C. Pilar, director regional in Mindanao de Nord, reprezentand autoritatea portuara filipineza, a spus ca certificarea ISO 9001:2008 deschide drumul pentru portul Macabalan de a deveni competitiv la nivel global in privinta furnizarii de servicii rapide, dar de calitate, pentru satisfactia clientilor.
Necitas G. Layola Jr., managerul portuar Cagayan de Oro, a declarat ca procedura de autorizare de intrare a navelor in port va reflecta o imbunatatire a procesarii formalitatilor de intrare a navelor, a evaluarii taxelor, a colectarii taxelor si a autorizarii de plecare a navelor.
“Aceasta va aduce, in mod clar, mai multi clienti in port, gratie operatiunilor accelerate, ale caror proceduri se bazeaza pe manualul ISO 9001. Activitatile economice din port vor fi, la randul lor, intensificate,” a adaugat Layola.
Roberto C. Aquino, manager de departament in Manila, a spus ca Organizatia Internationala pentru Standardizare este cel mai mare dezvoltator si editor din lume in ceea ce priveste standardele internationale si ca ea reprezinta o retea alcatuita din institute nationale pentru standardizare din 163 de tari. ISO a dezvoltat peste 18500 de standarde internationale tratand o varietate de subiecte, iar in fiecare an se publica aproximativ 1100 de standarde noi ISO.
Aquino a spus ca ISO 9001:2008 apartine familiei de standarde ISO 9000 pentru sistemul de management al calitatii. Acesta este standardul care specifica cerintele pentru un SMC, prin indeplinirea carora o organizatie isi demonstreaza capacitatea de a oferi in mod constant produse si servicii care indeplinesc cerintele clientilor, ca si cerintele aplicabile, legale si de reglementare.
ISO 9001:2008 tinteste si la sporirea satisfactiei clientilor prin aplicarea eficienta a sistemului, aici incadrandu-se si procesul de imbunatatire continua si asigurarea conformitatii cu cerintele clientilor si cu cele legale si de reglementare.
Layola a mentionat ca obligativitatea de a castiga aceasta certificare a standardului international a venit din partea conducerii tarii, interesate de cresterea calitatii si de eficientizarea serviciilor administrative portuare din tara.
De altfel, guvernul castigase deja o certificare pentru portul Batangas, unul dintre cele mai importante porturi din regiunea Luzon.
Pilar a mai precizat ca portul Cagayan de Oro este cel de-al doilea port important inclus pe lista porturilor standardizate din tara. sursa: www.sunstar.com.ph