Standarde ISO mai simple, mai rapide si mai bune cu ajutorul IT-ului – subiectul primului Forum IT organizat de ISO
Evenimentul care a durat trei zile (29 noiembrie – 01 decembrie 2011) a atras mai mult de 80 de participanţi şi experţi din 35 de tari care au discutat despre contribuţia IT la atingerea obiectivelor strategice ISO. Ei au discutat, de asemenea despre:
• Tendintele legate de IT care ridica noi paradigme sau oportunităţi pentru organizaţiile de standardizare pentru a lua în considerare faptul ca comunitatea ISO se concentrează pe clienţii săi, pe produse şi procese.
• Cum să se înţeleagă mai bine instrumentele IT şi serviciile care sunt oferite de ISO, modul în care acestea afectează proiectele actuale şi modul in care ofera asistenţă îmbunătăţita pentru clienti, crearea de noi produse de standardizare şi contributia la dezvoltarea pe termene mai scurte.
Marc Prensky, un scriitor şi speaker despre training/formare şi educaţie, a oferit participanţilor noi perspective privind “Comunicarea privind standardele pentru publicul secolului 21”. “Ne-am mutat într-un nou context de accelerare a schimbărilor şi schimbarea va veni incredibil de repede”, a spus el, citând exemplul tinerilor care s-au adaptat la tehnologie, devenind mai mobili. “Astăzi, problema o reprezinta mai puţin modul în care comunicăm ci felul în care transmitem înţelepciunea lumii colective catre publicul secolului 21”, a spus el, cerând Organizatiei Internationale pentru Standardizare sa foloseasca mai mult mass-media sociala şi video pentru a interacţiona cu publicul său.
Forumul a subliniat faptul in care departamentul IT al ISO sprijina Planul Strategic ISO. Prin furnizarea unei platforme pentru a realiza viziunea globală ISO pentru anul 2015, ISO va deveni furnizor mondial de înaltă calitate de standarde internaţionale relevante la nivel global prin intermediul membrilor săi şi a părţilor interesate.
David Ratcliffe a descris serviciile furnizate de către departamentul de IT al ISO astăzi precum şi tendinţele viitoare la nivel internaţional, naţional şi regional. Un rol important este acela de a ne asigura ca informatiile pot fi schimbate mai eficient.
Vorbind in temeni de necesitate, clienţii doresc să aibă acces mai uşor la informaţii, integrarea fluxului de lucru, flexibilitate, mobilitate. Într-o astfel de evoluţie a IT-ului mondial, apar noi tendinţe cum ar fi: tabletele PC, social media, mobile si cloud computing. Acestea trebuie să fie luate în considerare în cazul în care ISO doreste sa ramana in cursa pentru satisfacerea nevoilor clientilor, nevoi care sunt in continua crestere.
Nicolas Fleury, directorul de Marketing, Comunicare şi Informare al ISO a vorbit cu privire la aspectele strategice şi a pus proiectul XML în context: “În ceea ce priveşte tendinţele,” a spus el, “vom vedea în mod clar o utilizare crescută de dispozitive mobile De exemplu, în 2011 există o creştere de 188% a vizitatorilor care vin pe site-ul ISO cu ajutorul smartphone-uri şi tabletelor PC.
“XML este cheia pentru a răspunde noilor provocări la care ISO trebuie să facă faţă, în rolul său de editor. Acesta este motivul pentru Consiliul ISO a acordat prioritate la punerea în aplicare a unui sistem de publicare ISO bazat pe XML. Tehnologia ar trebui să permită exploatarea avansata personalizata din conţinutul de standarde ISO şi dezvoltarea de către membrii ISO şi Secretariatul Central ISO de servicii capabile să răspundă nevoilor existente şi viitoare ale clienţilor. Am început conversia intregului catalog de standarde ISO in formatul XML. ”
Sesiunile paralele au permis participanţilor să descopere mai multe despre ISO si IT, inclusiv subiecte cum ar fi:
* Utilizarea IT pentru a facilita comentariile publicului cu privire la standardele în
curs de dezvoltare şi a creşte transparenţa şi deschiderea pentru proceselor ISO
* Utilizarea IT pentru a facilita colaborarea dintre experţii care dezvolta standarde ISO. (dupa o stire iso.org)