Avantajele certificarii unui SMI
• Costurile reduse duc la cresterea ratelor profitului
• Cresterea competitivitatii
• Faciliteaza reintoarcerea in campul muncii a angajatilor care au suferit accidente
• Reducerea frecventei incidentelor, a severitatii acestora precum si a timpilor morti
• Reducerea distrugerilor asupra echipamentelor, diminuarea pierderilor tehnologice si a generarii de deseuri periculoase
• Dezvoltarea gradului de conformitate a companiei cu elementele reglementative
• Integrarea procesuala a obiectivelor de calitate si siguranta
• Imbunatatirea nivelului de competenta a angajatilor si dezvoltarea relatiilor publice
Alte avantaje:
• Imbunatatirea performantei financiare si optimizarea costurilor – Gratie evitarii dublarii auditurilor interne, a controlului documentar, activitatilor de instruire si administrare, adoptarea de viitoare sisteme de management va deveni mult mai eficienta.
• Economii de timp – Datorita desfasurarii unei singure actiuni de revizuire a managementului rezulta importante economii de timp.
• O abordare holistica a gestionarii riscurilor – Abordarea holistica se realizeaza prin asigurarea faptului ca toate consecintele unei actiuni sunt luate in considerare, incluzand modalitatea in care se afecteaza una pe alta precum si riscurile asociate.
• Reducerea redundantei si a birocratiei – Prin existenta unui singur set de procese se asigura faptul ca cerintele specifice standardelor sunt coordonate, cantitatea de munca este limitata si se evita pierderile de timp generate de actiunile din cadrul unor sisteme disparate.
• Diminuarea conflictelor dintre sisteme – Prin evitarea existentei unor zone diferite in care se aplica principii diferite sau similare si prin definirea clara a responsabilitatilor sunt eliminate o serie de potentiale conflicte.
• Imbunatatirea comunicarii interne si externe – prin existenta unui singur set de obiective se poate pune bazele unei abordari de echipa si o data cu aceasta creste gradul de comunicare.
• Dezvoltarea orientarii spre afecere – prin existenta unui singur sistem conectat la obiectivele strategice ale afacerii se pun bazele imbunatatirii continue a organizatiei.
• Imbunatatirea moralului si gradului de motivare a personalului – prin implicarea si interconectarea responsabilitatilor cu obiectivele se creeaza un mediu dinamic unde initiativele noi sunt mai usor de implementat, punandu-se bazele unei companii eficiente si de succes.
• Optimizarea auditurilor interne si externe – acesta optimizare se realizeaza prin minimizarea numarului de audituri necesare si maximizarea numarului de persoane implicate.