Putem enumera mai multe motive pentru care o organizatie ar dori sa implementeze un sistem de calitate ISO

La fel ca in cazul multor decizii de afaceri, acesta decizie este supusa subiectivitatii factorului decident, fiind o chestiune de opinie.

Unul din beneficiile concrete ale detinerii unui certificat ISO se refera la posibilitatea de a avea relatii de afaceri cu o serie de clienti care, daca nu ati detine respectiva certificare, nu v-ar considera un furnizor eligibil.

Certificarea ISO poate fi vazuta si ca un intrument de vanzare.

In anumite ramuri industriale (de ex. aerospatiala, medicala, alimentara) sunt companii care cumpara numai de la vanzatori care sunt certificati ISO.

Detinerea certificarii pentru un anumit standard creeaza oportunitatea unor relatii contractuale cu clienti care folosesc acest criteriu in alegerea partenerilor.

Activarea in concordanta cu un sistem de calitate ISO reprezinta o modalitate de a arata potentialilor clienti faptul ca sunteti o societate moderna, corecta, cu preocupari serioase in domeniul calitatii, meritand atentia pentru calitatea de furnizor.

Certificatul dvs. ISO poate deveni un adevarat magnet pentru clienti noi. Va deschide usi care anterior va erau inchise.

Desi ISO a fost cel mai popular in USA, de-a lungul timpului a devenit si mai popular in Europa; el a castigat tot mai multa consideratie si in Asia, de asemenea. Este prin urmare cu adevarat un standard de calitate international.

Alt beneficiu al obtinerii de certificare ISO se refera la castigurile pe plan organizational.

Respectarea cerintelor standardului de calitate ISO presupune implementarea unor anumite proceduri in companie, cu ar fi efectuarea de inspectii si urmarirea satisfactiei consumatorilor.

Daca este implementat si respectat cu rigurozitate, sistemul de calitate ISO va conduce la o serie de elemente cu efect pozitiv asupra afacerii d-voastra, printre care enumeram:

• Micsorarea numarului de produse cu defectiuni
• Mai putine intarzieri fata de plan
• Satisfacerea superioara a clientilor
• Cresterea volumului profitului

Multe din prevederile unui standard de calitate ISO pot parea chiar de bun simt. Spre exemplu este necesar sa detineti o modalitate de identificare a produselor de-a lungul procesului de productie si stocare.

Este necesar sa protejati produsul de-a lungul procesului de productie si transport in vederea prevenirii defectarii acestuia.

Este necesar sa desfasurati o procedura de verificare a produselor inaintea livrarii in vederea asigurarii faptului ca numai bunurile care au trecut testul de calitate vor fi livrate clientilor.

Personalul trebuie sa fie instruit in mod corespunzator pentru a putea desfasura in bune conditiuni sarcinile specifice postului pentru care au fost angajate.

Desi o parte din aceste prevederi pot parea de bun simt, mentinerea unui sistem de calitate ISO va forteaza sa urmati aceste cerinte intr-o maniera standardizata, prin efectuarea de inregistrari si de audituri pentru asigurarea urmaririi cu strictete a acestora.

Posibilitatea de a putea vinde catre un numar mare de clienti potentiali este foarte importanta, neputand fi neglijata.

Cu toate acestea beneficile organizationale si cele legate de profit ca urmare a detinerii unui sistem de calitate ISO nu trebuie sa fie ignorate.

› De ce ati dezvolta un sistem de calitate ISO?