Ce presupune procesul de certificare ISO ?
Etapa a 3-a: Instruirea personalului
Fiecare membru al companiei dvs. trebuie sa fie activ in procesul de implementare a sistemului de calitate ISO in vederea reusitei acestuia. De asemenea este necesara o instruire generala a personalui, intr-o masura mai mare sau mai mica, corepunzatoare rolului jucat in companie.
Cativa angajati cheie vor trebui sa fie intruiti in toate domeniile acoperite de sistemul de calitate ISO. Cateva aspecte fundamentale ale sistemului de calitate trebuie insusite de catre toti angajatii.
Cu toate acestea, majoritatea angajatilor vor trebui sa cunoasca doar cateva particularitati ale sistemului ISO, acelea cu aplicabilitate generala, alaturi de acelea care se rasfrang direct asupra sarcinilor de lucru ale persoanei angajate.
Spre exemplu fiecare angajat al companiei ar trebui sa aiba cunostinte generale despre ISO, putand sa raspunda la intrebari legate de ce reprezinta si cum functioneaza un sistem de calitate.
Toti angajatii ar trebui sa cunoasca faptul ca satisfactia clientilor reprezinta obiectivul numarul unu.
Fiecare angajat ar trebui sa faca fata oricaror actiuni corective sau preventive si sa stie ca o serie de sarcini (spre ex. achizitiile) necesita autorizatie din partea managementului.
Dar, in acelasi timp, personalul de vanzari nu trebuie instruit in verificarea livrarilor sau controlul documentelor spre exemplu, bineinteles cu exceptia faptului cand au si atributia de manager de calitate.