Home > Dictionar ISO > Planificarea calitatii

parte a managementului calitatii, concentrata pe stabilirea obiectivelor calitatii si care specifica procesele operationale si resursele aferente necesare pentru a îndeplini obiectivele calitatii. (SR EN ISO 9000:2001).

Planificarea calitatii – referire

Planificarea calitatii se refera la:

– planificarea realizarii produsului care presupune identificarea, clasificarea si determinarea importantei caracteristicilor de calitate, precum si stabilirea obiectivelor, a conditiilor si a constrangerilor referitoare la calitate;

– planificarea manageriala si operationala care consta in pregatirile ce trebuie facute pentru aplicarea sistemului calitatii, inclusiv organizarea si programarea;

– elaborarea planurilor calitatii si stabilirea masurilor pentru îmbunatatirea calitatii.

Planul calitatii este documentul care precizeaza practicile, resursele si succesiunea activitatilor specifice calitatii,
relevante pentru un produs, proiect sau contract, referitoare la planificarea calitatii.

› Planificarea calitatii