Eliminarea cauzelor care au generat neconformitatile se realizeaza prin actiuni corective.
Managementul de varf se asigura ca actiunile corective sunt utilizate ca instrumente de imbunatatire.
Modul de stabilire si efectuare a actiunilor corective este descris in procedura de sistem Actiuni corective in care se stabilesc cerinte pentru:
• analiza neconformitatilor (inclusiv a reclamatiilor clientilor);
• determinarea cauzelor neconformitatilor;
• evaluarea necesitatii de actiuni pentru a preveni reaparitia neconformitatilor;
• determinarea si implementarea actiunilor necesare;
• inregistrarile rezultatelor actiunilor intreprinse;
• analiza actiunilor corective intreprinse.
Sursele de informatii pentru a intreprinde actiuni corective includ:
• reclamatiile clientilor;
• rapoartele de neconformitate, notele de neconformitate;
• rapoartele de audit intern si extern;
• datele de iesire ale analizelor efectuate de management;
• personalul organizatiei;
• monitorizarea proceselor etc.