Servicii de certificare si consultanta ISO 20000 – Sistem de management al service-ului IT
ISO/IEC 20000 este primul standard mondial destinat in mod special gestionarii activitatii de service IT.
Standardul descrie un set integrat de procese de management pentru furnizarea eficienta de service pentru mediul de afaceri.
ISO 20000 este armonizat si complementar cu abordarea procesuala definita in cadrul ITIL al Biroului comercial guvernamental (OGC).
ISO/IEC 20000 consta in doua parti:
Prima parte, ISO/IEC 20000-1:2005, cuprinde specificatiile formale si defineste cerintele pentru ca o organizatie sa furnizeze servicii gestionate cu o calitate acceptabila pentru clientii sai.
Printre obiectivele standardului ISO 20000 se numara:
• Definirea cerintelor pentru sistemul de management
• Planificarea si implementarea managementului activitatii de service
• Planificarea si implementarea serviciilor noi sau modificate
• Procesele de furnizare a serviciilor
• Procesele relationale
• Procesele rezolutive
• Procesele de control
• Procesele de finalizare
Partea a doua, ISO/IEC 20000-2:2005, defineste codul de practici si descrie cele mai bune practici pentru procesele de management al serviciilor, definite in cadrul ISO/IEC 20000-1.
Codul de bune practici va fi folositor in special organizatiilor care se pregatesc pentru auditul ISO 20000 sau care planifica o serie de imbunatatiri ale serviciilor interne.
Standardul ISO 20000 este adoptat la nivel global de o multitudine de companii si organizatii, multe dintre aceste obtinand deja certificarea pentru acest standard, ca urmare a unor servicii de consultanta ISO 20000 si implementare ISO 20000.
Implementarea acestui standard nu aduce cu sine avantaje de marketing semnificative, impactul principal constand in faptul ca arata beneficiarilor de servicii IT faptul ca departamentul organizatei care furnizeaza aceste servicii ia foarte in serios notiunea de calitate.