Noul standard ISO 10668 / 2010 va poate raspunde la acesta intrebare
Un brand puternic poate diferentia o companie de pe piata fata de concurenta si contribuie semnificativ la performantele sale financiare. Dar, la fel ca in cazul unui activ necorporal, este dificil sa se masoare valoarea sa exacta.
Un nou standard ISO si anume:
ISO 10668:2010, Evaluare de brand – Cerinte de evaluare financiara a brandului
descrie proceduri coerente, transparente si metode de masurare a valorii unui brand.
Brandurile includ nume, termeni, semne, simboluri, logo-uri etc, care identifica bunuri, servicii si entitati.
“Brandurile, ca si multe alte active necorporale, sunt proprietati extrem de valoroase”, spune d-l Christopher Scholz, presedinte al comitetului ISO care a dezvoltat proiectul de standard. Acesta completeaza:
“Acestea sunt utilizate pentru a crea imagini distincte si asociatii in mintea partilor interesate, pentru a ajuta o companie sa iasa pe piata, cat si pentru a comunica si a interactiona cu potentialii clienti. Cu toate acestea, brandurile reprezinta active destul de putin intelese.
Pentru o lunga perioada de timp companiile s-au luptat pentru a determina impactul real si valoarea brandului lor. Standardul ISO 10668 reprezinta un pas important pentru industrie. “
Standardul ghideaza utilizatorii printr-o analiza global armonizata pe trei niveluri, concentrandu-se pe aspectele financiare, juridice si comportamentale.
Sunt incluse exemple care detaliza drepturile legale si protectia brandului, efectele asupra achizitiilor si diversele atitudini ale agentilor economici referitoare la brand.
Standardul ISO 10668 precizeaza un cadru cu obiective fundamente, abordari si metode de evaluare alaturi de precizarea unor surse de date de calitate. Standardul prevede, de asemenea, metode pentru raportarea rezultatelor. (www.iso.org)
tags: certificare ISO 10668, consultanta, implementare ISO 10668, cursuri, acreditare, brand
One thought on “ISO 10668 – Cat de puternic este brandul companiei dvs.?”
Comments are closed.