Home > Noi STANDARDE ISO > ISO 11096 / 2011 Vehicule rutiere Protectia pietonilor

Noul standard ISO 11096 dedicat testelor de impact cu pietonii ajuta la siguranta acestora

25 octombrie 2011. Numarul de accidentari la picioare ale pietonilor cauzate de designul periculos al masinilor ar trebui sa se reduca datorita unui standard international ISO care defineste o noua metoda de testare la impact.

Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, accidentele din traficul rutier ucid peste un milion de oameni in fiecare an si ranesc alte treizeci si opt de milioane de oameni (din care cinci milioane sunt accidente grave). Numarul mortilor de pe soselele lumii transforma condusul automobilelor in prima cauza a mortii si ranirii oamenilor cu varste cuprinse intre 15 si 44 de ani.

ISO 11096:2011, Vehicule rutiere – Protectia pietonilor – Metoda de test de impact cu pietonii (coapse, picioare si genunchi)

pune la punct o metoda de testare prin care se evalueaza protectia unui pieton adult prin simularea conditiilor de impact cu piciorul care au loc in timpul accidentarii pietonilor de catre masini.

Standardul ISO 11096 are un dublu obiectiv prin care isi propune:
• Sa ofere informatii despre siguranta pietonilor;
• Sa determine producatorii de masini sa fabrice vehicule dotate cu o excelenta protectie pentru pietoni.

Sukhbir Bilkhu, presedintele subcomitetului ISO care a dezvoltat standardul ISO 11096 , a comentat:

“Testele de impact cu pietoni simuleaza accidente in care un pieton este lovit de un vehicul care se apropie. Aceste accidente reprezinta circa 15 % din accidentele mortale. Multumita standardului ISO 11096, vom face un progres substantial in imbunatatirea structurii vehiculului si astfel se vor reduce accidentarile membrelor inferioare ale pietonilor.”

Testul va evalua cele mai periculoase zone ale barei de protectie, ale bordului si ale capotei fiecarui model. Aceasta se va face prin simularea de accidente cu manechine in zonele mentionate si cu pietoni adulti la viteze de 16 km/h si 20km/h. Datele stranse vor fi evaluate folosind protocoale recunoscute international, apoi se vor face insemnari pentru diferitele parti ale testelor de impact.

Aceste lucrari care se vor baza pe date stiitifice si biomecanice adunate in colaborare cu experti din intreaga lume, vor fi folosite de grupul de lucru pentru siguranta pietonilor din cadrul Activitatilor de Cercetare Armonizate International (IHRA) si de Forumul Mondial pentru Armonizarea Reglementarilor privind Vehiculele (WP.29), departamentul de reglementare tehnica globala a sigurantei pietonilor. Ele vor ajuta si la indeplinirea obiectivelor vizate de Acordul cu privire la barierele tehnice in calea comertului al Organizatiei Mondiala a Comertului (WTO TBT).

Standardul ISO 11096:2011, Vehicule rutiere – Protectia pietonilor – Metoda de test de impact cu pietonii (coapse, picioare si genunchi) a fost dezvoltat de comitetul tehnic ISO/TC 22, Vehicule rutiere, subcomitetul SC 10, Proceduri pentru testele de impact, si este disponibil la institutele nationale membre ISO (ASRO in Romania). El mai poate fi obtinut si direct de la Secretariatul central ISO, la pretul de 106 de franci elvetieni, prin intermediul ISO Store sau sau contactand departamentul de marketing, comunicare si informare. (sursa: ISO)
tags: consultanta ISO 11096, certificare ISO 11096, protectia pietonilor, teste de impact, implementare ISO 11096

› ISO 11096 / 2011 Vehicule rutiere Protectia pietonilor