Atentie clienti! Datorita unui nou standard ISO 14452, nu veti mai avea socuri provocate de facturi
8 august 2012. Oricine a primit o factura inexacta sau cu intarziere pentru gaze, electricitate, apa sau telefon poate intelege de ce facturarea este una dintre principalele surse ale reclamatiilor pe care clientii le adreseaza furnizorilor de utilitati. Un nou standard ISO ofera solutii, dand recomandari pentru aplicarea unor practici de facturare pe intelesul clientilor.
Standardul ISO 14452:2012, Facturarea serviciilor in retea – Cerinte, serveste drept un cadru de referinta pentru furnizorii de utilitati prin care acestia se asigura ca toti clientii lor primesc facturi usor de inteles, precise, complete si la timp. Si mai important este faptul ca standardul ar trebui sa duca la imputinarea plangerilor referitoare la serviciile furnizorilor si, astfel, la reducerea costurilor operative, la inlesnirea recuperarii de datorii si la cresterea satisfactiei si loialitatii clientilor.
Sa fim seriosi: facturarea este un lucru delicat, iar facturile nu sunt lipsite de urmari. Clientii pot primi o lovitura teribila cand le deschid, pot ramane perplecsi in fata unor facturi complicate sau inexacte si a tarifarii echivoce, pot avea dificultati in intelegerea metodelor de plata si a informatiilor neclare despre oferte si despre schimbarea furnizorilor.
Pentru a rezolva aceste probleme, noul standard ISO 14452 promite sa transforme facturarea intr-un concept mai clar, mai prietenos cu clientii si mai bun per total. Acest standard:
• Defineste cerintele minime privind facturarea si colectarea platilor;
• Previne sau reduce reclamatiile prin abordarea celor mai grave probleme intalnite;
• Se asigura ca furnizorii vin in ajutorul clientilor prin emiterea facturilor in mod adecvat si constant;
• Creeaza si sustine o relatie mai echitabila pe termen lung intre furnizori si clienti;
• Pune la dispozitie puncte de referinta pentru asteptarile clientilor;
• Permite implementarea unei tehnologii inteligente de contorizare si furnizarea de informatii imbunatatite pentru clienti;
• Inlesneste inovatia in domeniul facturarii, dandu-le posibilitatea furnizorilor de a-si diferentia serviciile.
“ISO 14452 ajuta furnizorii de utilitati sa garanteze ca le ofera clientilor facturi precise, complete, mai usor de inteles si fara intarzieri,” a declarat Bill Dee, organizatorul grupului de lucru ISO pentru protectia consumatorului pe piata mondiala.
“Practicile de facturare mai clare le dau mai multa incredere clientilor in facturile lor si in performanta furnizorilor lor. De asemenea, pe pietele concurentiale, acest aspect ajuta clientii sa isi aleaga cel mai bun si mai potrivit furnizor.”
ISO 14452 acopera toate facturile sau extrasele de cont pentru serviciile de utilitati unde exista o relatie de natura contabila pe termen lung intre client si furnizor, indiferent de modalitatea de plata folosita. Standardul se aplica serviciilor necontorizate, contorizate la punctul de livrare ori de la distanta (de pilda, la sediul furnizorului).
ISO 14452:2012, Facturarea serviciilor in retea – Cerinte, a fost dezvoltat de comitetul de proiect ISO/PC 239, Facturarea serviciilor in retea. Standardul costa 108 franci elvetieni si este disponibil prin intermediul institutelor nationale membre ISO (ASRO in Romania) sau al secretariatului central ISO, vizitand magazinul online al Organizatiei Internationale pentru Standardizare– www.iso.org/iso/home/store/catalogue_tc/catalogue_detail.htm?csnumber=54775 – sau contactand departamentul de marketing, comunicare si informare. (dupa un comunicat de presa al ISO.org)