In ajutorul fermierilor – standardul ISO 22006 pentru managementul calitatii productiei agricole
Fermierii au acum posibilitatea de a-si imbunatati performanta generala si rezultatele financiare alaturi de cresterea increderii si satisfactiei consumatorilor o data cu un nou standard ISO.
Noul standard, ISO 22006:2009, Sisteme de management al calitatii – Linii directoare pentru aplicarea ISO 9001:2008 in cadrul productiei agricole, poate fi utilizat in cadrul tuturor operatiunilor si activitatilor fermiere, pentru organizatii de orice marime, pentru orice tip de cultura agricola, destinata consumului uman sau furajer, nutreturi etc.
Implementarea ISO 22006:2009 prevede un ghid pas cu pas referitor la cerintele ISO 9001:2008, avand o abordare practica pentru diferitele tipuri de recolte.
Standardul ISO 22006 ofera sugestii si sfaturi pertinente, la obiect si foloseste o terminologie agricola.
Printre caracteristicile sale unice este si o diagrama clara si explicita cu toate operatiunile si activitatile unei ferme.
Mark Ames, conducatorul proiectului, declara ref. la ISO 22006:
“ISO 22006 ofera o solutie de management recunoscuta generic si o transforma intr-o unealta adaptata la nevoile particulare ale fermierilor.”
Richard Cantrill, presedinte al grupului de lucru care a dezvoltat standardul (ISO / TC 34/WG 12) adauga:
“Standardul va oferi agricultorilor un avantaj puternic.
Cu toate ca punerea in aplicare a unui sistem de management al calitatii (QMS) poate cere un efort initial, in general acesta se construieste pe baza activitatilor existente si nu ar trebui sa provoace birocratie excesiva sau lipsa de flexibilitate.
Pe de alta parte, un QMS solid poate aduce importante beneficii nete, nu numai pentru agricultori, dar si pentru clientii lor.”
ISO 22006 / 2009 evidentiaza opt principii pentru managementul calitatii care ofera o baza pentru ISO 9001:2008 si se leaga de productia agricola:
• Concentrarea pe cleint
• Conducerea
• Implicarea resursei umane
• Abordarea procesuala
• Abordarea sistemica a managementului
• Imbunatatirea continua
• Procesul decizional bazat pe abordarea realitatii concrete
• Relatii reciproc avantajoase cu furnizorul. (www.iso.org)
tags: certificare ISO 22006, consultanta ISO 22006, acreditare ISO 22006