Home > Noi STANDARDE ISO > Noul ISO 22320 – Managementul situaţiilor de urgenţă

ISO 22320, Securitate societală – Gestionarea situaţiilor de urgenţă – Cerinţe pentru răspunsul la incidente

Pentru a minimiza impactul unor eventuale dezastre, atacuri teroriste sau alte incidente majore, ISO a publicat un nou standard pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă şi pentru răspunsul la incidente: ISO 22320:2011, Securitate societală – Gestionarea situaţiilor de urgenţă – Cerinţe pentru răspunsul la incidente, va ajuta la salvarea de vieti, la reducerea efectelor nocive şi daunelor pentru a asigura continuitatea serviciilor de bază cum ar fi sănătatea, serviciile de salvare, de apă şi aprovizionarea cu alimente precum şi furnizarea de energie electrică şi livrarea de combustibil.

Prof. Ernst-Peter Döbbeling, organizator al grupului de lucru care a dezvoltat standardul ISO 22320 explica:

“Orice răspuns în urma unui incident major ar putea include participarea atat a organizaţiilor publice cat si a celor private pentru a conlucra la nivel internaţional, regional sau naţional. Armonizarea liniilor directoare la nivel international este necesară pentru a coordona eforturile şi pentru a asigura o acţiune eficientă. ISO 22320 este un instrument valoros pentru toate tipurile de organizaţii care pot utiliza standardul pentru a-si îmbunătăţi capacităţile lor de răspuns la incidente, în orice criză. “

ISO 22320 prezintă cele mai bune practici la nivel mondial pentru a stabili comanda şi controlul structurilor organizaţionale şi procedurilor, suportul decizional, trasabilitatea şi gestionarea informaţiilor. Interoperabilitatea în rândul organizaţiilor implicate este esenţială pentru un raspuns cu succes la incidente. ISO 22320 contribuie de asemena la asigurarea de informaţii operationale precise si relevante în timp util specificand procesele, sistemele de lucru, captarea datelor şi managementul. Standardul stabileşte, de asemenea, o bază de coordonare şi cooperare, minimizand riscul de a aparea neînţelegeri şi incercand sa asigure o utilizare mai eficientă a resurselor combinate.

Prof. Döbbeling adauga, “In plus fata de beneficiile sale numeroase, sperăm că cerinţele de informare şi comunicare descrise în standard pot promova dezvoltarea de soluţii tehnice inovatoare care să permită interoperabilitatea maxima pentru comunicare, care într-o situaţie de urgenţă poate reprezenta un element-cheie pentru succes sau eşec. ”

Standardul ISO 22320 încurajează participarea comunităţii în dezvoltarea şi punerea în aplicare a măsurilor de răspuns la incidente, pentru a asigura un răspuns care este adecvat nevoilor populaţiei afectate, precum şi cultural acceptabil.

ISO 22320:2011, Securitate societală – Gestionarea situaţiilor de urgenţă – Cerinţe pentru răspunsul la incidente a fost elaborat de comitetul tehnic ISO / TC 223, securitate societală. Acesta este disponibil la institutele nationale membre ISO, ASRO in Romania. Acesta mai poate fi obţinut de la secretariatul central ISO, la pretul de 106 de franci elvetieni, prin ISO Store sau prin contactarea departamentului de Marketing, Comunicare şi Informare al Organizatiei Internationale pentru Stanardizare. (dupa un comunicat de presa al ISO.org)

› Noul ISO 22320 – Managementul situaţiilor de urgenţă