ISO evalueaza standardele internationale pentru informatii legate de serviciile financiare
Comitetul ISO pentru politica privind protectia consumatorilor (ISO / COPOLCO) doreste elaborarea unui studiu de fazabilitate in vederea identificarii lacunelor existente in procesul de informare a clientilor de catre institutiile financiare cu privire la produsele si serviciile specifice oferite.
Se are in vedere si oportunitatea crearii unui nou standard international de calitate in acest domeniu care ar putea acoperi lacunele existente, ducand la posibilitatea luarii unor mai bune decizii de catre clienti.
Recomandarile au fost formulate in cadrul atelierului de lucru ISO /COPOLCO, gazduit de Agentia Nationala de Standardizare din Indonezia (BSN) in Bali, pe data de 26.05.2010, cu tema “Restabilirea increderii consumatorilor in serviciile financiare globale – Pot fi de folos standardele?”
Aproximativ 150 de reprezentanti ai oamenilor de afaceri, industriei de profil, organizatiilor de consumatori din 32 de tari din intreaga lume, au participat la atelierul de lucru din Bali pentru a examina daca standardele internationale ISO pot ajuta la realizarea unui nivel mai ridicat de protectie a consumatorilor fata de aspectele legate de serviciile financiare.
Chiar inainte de recenta incetinire a cresterii economice, serviciile financiare au constituit o preocupare cheie pentru consumatori, datorita dezvoltarii lor, majoritatea consumatorilor utilizand un anumit tip de servicii financiare.
Criza financiara mondiala a adus problemele legate de protectia consumatorilor din domeniul serviciilor financiare in prim-planul atentiei publice.
Mai mult decât oricand, consumatorii pun sub semnul intrebarii practicile existente si se implica in cautarea de solutii altfel decat cele clasice. (www.iso.org)