Orientarea spre client a activitatii ISO este evidentiata in raportul anual pe 2009
Demonstrarea angajamentului ISO de a satisface si anticipa nevoile consumatorilor este mesajul cheie evidentiat in recent publicatul raport anual ISO pentru anul 2009.
Printre clientii ISO amintim cei 162 membri ai organizatiei cat si multitudinea de parti interesate care dezvolta, folosesc sau se bazeaza pe standardele ISO la nivel mondial (implementare si certificare ISO)
“Construirea unei comunitati puternice de clienti satisfacuti a fost un obiectiv-cheie de la crearea organizatiei, cu peste 60 de ani in urma”
afirma raportul.
“ISO cauta metode inovatoare de a mari gradul de satisfactie al clientilor si evenimentele desfasurate in 2009 evidentiaza faptul ca ISO nu indeplineste doar asteptarile unei largi baze de clienti caci produsul final al activitatii organizatiei – o suita relevanta la nivel mondial de standarde internationale – continua sa determine o crestere pe pietele volatile de astazi.”
Raportul, intitulat Orientarea spre client a ISO, subliniaza faptul ca ISO are o activitate continuu receptiva la cerintele clientilor, identifica nevoile lor, invata de la ei pentru a atinge propriile obiective de a construi o comunitate puternica de clienti satisfacuti si conchide: “2009 nu a fost o exceptie.”
Secretarul general ISO, Rob Steele, comenteaza:
“ISO are o mostenire puternica, construita cu eforturi mari de oameni dedicati, iar aceasta daruire este confirmata din nou in 2009, prin prisma rezultatelor obtinute. As vrea sa exprim aprecierea ISO pentru clientii nostri care au facut posibila dezvoltarea, implementarea si mentinerea unor solutii care fac fata provocarilor globale. “
Pentru prima data, acest raport subliniaza sprijinul necontenit si angajamentul clientilor ISO (sub forma de testimoniale din partea membrilor si partenerilor din cadrul expertilor tehnici si personalului secretariatului ISO) care au facut posibile succesele organizatiei in anul 2009.
Raportul detaliaza realizarile ISO si activitatile financiare, subliniind importanta programelor de formare ale organizatiei pentru tarile in curs de dezvoltare, continuul parteneriat cu agentiile guvernamentale si diverse entitati economice din varii ramuri industriale, implementarea de noi proiecte, extinderea eforturilor de mobilizare precum si imbunatatirea serviciilor electronice.
La sfarsitul anului, din cadrul sistemului ISO fac parte 162 de membri nationali, reprezentand peste 98% din economia mondiala si 97% din populatia globala.
In 2009, organizatia a publicat 1038 standarde, aducand portofoliul de regulamente la un numar de 18 083.
Ca parte a activitatilor sale concentrate pe satisfacerea cerintelor cumparatorilor, ISO a lansat in 2009 un proces amplu de consultare a partilor interesate din intreaga lume pentru dezvoltarea de strategii care vor ghida organizatia in perioada 2011 – 2015.
Bazandu-se pe toate aceste valoroase descoperiri, ISO va fi bine pozitionata pentru a imbunatati serviciile, procesele si produsele sale in functie de cerintele clientilor.
Raportul anual ISO 2009 merge mai departe prin oferirea de exemple de standarde ISO publicate in cursul anului care au contribuit la oferirea increderii in domenii precum gestionarea riscurilor, schimbarile climatice si energia verde, sanatatea si siguranta publica. Sunt, de asemenea, evidentiate beneficiile economice ale standardelor. Materialele sunt completate de o trecere in revista a rezultatelor obtinute de catre ISO in anul 2009. (sursa: www.iso.org – Organizatia Internationala de Standardizare)