Home > Noi STANDARDE ISO > Contributia standardelor ISO la reducerea pericolelor cauzate de distragerea atentiei soferului

Care este contributia standardelor la reducerea pericolelor cauzate de distragerea atentiei soferului – tema principala in cadrul atelierului de lucru „Masina complet integrata in retea”

Standardele internationale ar putea ajuta la reducerea pericolele cauzate de distragerea atentiei conducatorului auto, datorita utilizarii telefoanelor mobile si altor echipamente de comunicatii la volan – actiuni care pot avea consecinte letale.

“Gestionarea distragerii atentiei conducatorului auto” este una dintre temele principale care urmeaza sa fie abordate in cadrul atelierului „Masina complet integrata in retea”, organizata de catre partenerii din cadrul World Standards Cooperation (WSC), cu ocazia viitoarei expozitii internationale auto de la Geneva.

Avand in vedere explozia vanzarilor de telefoane mobile si sistemelor informatice si de comunicare integrate la bordul masinilor (on-board information and communication technology –ICT- systems), exista tendinta ca soferii sa desfasoare o serie de actiuni devenite comune cum ar fi efectuarea de apeluri, trimiterea de mesaje text, operarea navigatoarelor GPS sau a altor echipamente, toate acestea desfasurate la volan in timpul mersului, existand astfel un risc crescut de accidente in trafic.

Distragerea atentiei soferului este in prezent recunoscuta ca o problema majora de siguranta cu tentinda evolutiva.

De exemplu, in Statele Unite ale Americii, Administratia nationala a sigurantei traficului pe autostrazi – National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) estimeaza ca in 2009, in 17% din toate accidentele in tara a fost implicata distragerea atentiei in timpul conducerii, acest factor perturbator fiind responsabil pentru aproape 5500 de decese.

Standardele si orientarile de proiectare pentru sistemele si echipamentele ICT, fie portabile sau fixe in cadrul vehiculului, pot contribui la reducerea distragerii atentiei conducatorului auto, permitand soferului sa se concentreze pe conducerea vehiculului si pe drumul de parcurs.

Evenimentul va acoperi, de asemenea, urmatoarele teme:
• Perspectivele industriei auto si solutiile ICT
• ICT si vehiculele electrice – impactul lor asupra mediului
• Sisteme si tehnologii wireless.

ISO a dezvoltat mai mult de 800 de standarde pentru sectorul auto, prin intermediul celor doua comitete tehnice active in problemele abordate de atelier: ISO / TC 22, Vehicule rutiere si ISO TC 204, Sistemele inteligente de transport. (dupa un comunicat de presa al www.ISO.org)

› Contributia standardelor ISO la reducerea pericolelor cauzate de distragerea atentiei soferului