Organizatia Internationala pentru Standardizare – ISO – ofera o familie de standarde care pot fi adoptate si implementate pentru ca o companie sa obtina statutul ISO 9001 ca dovada a angajamentului sau fata de satisfactia clientilor si a partilor interesate.
Daca va doriti ca organizatia dvs. sa devina certificata ISO, este important sa comunicati clar nevoia de a respecta standardele stabilite si de a va fixa impreuna cu echipa dvs. obiective in privinta acestor standarde.
Exprimandu-va asteptarile in mod clar si urmarind progresele inregistrate, le veti insufla angajatilor dvs. sentimentul valorii standardelor, iar ei, la randul lor, le vor implementa in compania dvs. Puteti urma cativa pasi in aceasta directie:
- 1 . Definiti motivele care va indeamna sa stabiliti obiective ISO in cadrul companiei dvs. Pe langa a le arata clientilor si partilor interesate ca aveti o companie de calitate, onesta si sigura, aceasta este o modalitate prin care angajatii dvs. pot ajunge la cel mai inalt grad al integritatii in relatiile lor de afaceri. Subliniati-va demersul facand o legatura intre succesul unei afaceri si standardele si organizarea de la locul de munca.
- 2 . Creati o prezentare sau un scurt discurs referitor la principalele dvs. obiective ISO. Unele obiective enuntate de catre ISO se refera la luarea de decizii bazate pe date de calitate, la garantarea faptului ca toate produsele dvs. sunt sigure si satisfacatoare, la gestionarea inteligenta a conflictelor si la auditarea regulata a registrelor si a strategiilor de management in vederea implementarii celor mai bune practici la locul de munca. Scotand in evidenta punctele principale ale obiectivelor ISO, puteti sa le explicati in termeni nestiintifici angajatilor dvs.
- 3 . Convocati o sedinta cu managerii companiei si cu ceilalti factori de decizie pentru a le expune aceste idei si pentru a discuta despre cum sa atingeti anumite obiective ISO. Acesta este un bun moment pentru a asculta ceea ce au de spus angajatii si pentru a lua in considerare orice idei prezentate de ei, aratandu-le capacitatea dvs. de a comunica in mod echitabil si de a pretui sugestiile si comentariile.
- 4 . Stabiliti-va obiective in calitate de grup, selectand cel putin cinci obiective ISO pe care sperati sa le atingeti intr-o anumita perioada de timp si discutati despre cum puteti sa le indepliniti la timp. Aceasta abordare comunica nevoia de a trece de la cuvinte la fapte. De exemplu, daca in compania dvs. este nevoie de un proces mai bun de audit, alcatuiti un comitet care sa se intalneasca in mod regulat pentru a discuta despre modalitatile de a economisi bani si de a creste productivitatea. Daca va doriti imbunatatirea procesului de luare de decizii, numiti un comitet consultativ care sa evalueze datele si sa colaboreze cu managerii pentru a imbunatati acest proces.
- 5 . Consultati-va cu angajatii dvs. in mod regulat pentru a vedea ce progrese au facut. Simpla organizare a unei sedinte pentru a discuta obiectivele ISO poate ajuta lucrurile sa se miste la inceput, insa urmarirea progresiva este modalitatea de a comunica intr-adevar nevoia ca aceste obiective sa fie indeplinite. Asigurati-va ca obiectivele dvs. se bucura de cea mai mare prioritate, laudandu-i pe cei care urmeaza planul stabilit si indicand roadele muncii lor de a transforma compania intr-o organizatie de calitate.