Controlul si corectarea produselor neconforme in managementul calitatii
Controlati produsele neconforme
• Dezvoltati proceduri ISO pentru a controla produsele neconforme. Procedurile dezvoltate de dvs. ar trebui sa garanteze ca produsele neconforme sunt:
• Identificate, separate si inregistrate.
• Studiate pentru a se determina ce ar trebui intreprins in privinta lor.
• Folosite numai in cazul in care clientii sunt de acord sa accepte defectul respectiv.
• Retusate, reclasate sau eliminate atunci cand clientii nu au fost de acord sa le accepte defectele.
• Controlate si puse separat atunci cand au fost livrate in mod inadvertent clientilor.
• Puneti la punct planuri prin care sa puteti acorda un raspuns de urgenta in cazul in care vanzarea si livrarea produselor neconforme sunt automate si inevitabile.
Corectati sau preveniti neconformitatile produselor
• Dezvoltati proceduri pentru a corecta sau a preveni neconformitatile produselor. Procedurile respective ar trebui sa va asigure ca:
• Sunt alocate responsabilitati pentru luarea de masuri corective sau preventive si pentru implementarea planurilor prin care sa puteti acorda un raspuns de urgenta in cazul neconformitatilor; iar autoritatea necesara este impartita.
• Importanta unei probleme privind calitatea, cauzele sale principale, ca si impactul sau precis asupra calitatii sunt analizate si evaluate.
• Au fost efectuate, intr-adevar, actiuni preventive si actiuni corective pentru a rezolva problema neconformitatilor.
• Schimbarile permanente, concepute pentru a corecta sau preveni neconformitatile produselor, sunt documentate corespunzator.
• Caracteristicile produselor si ale sistemului calitatii sunt monitorizate cu scopul de a intelege daca solutiile functioneaza cu adevarat.
• Produsele neconforme sunt retrase de pe piata atunci cand standardele de siguranta, ambientale sau legale au fost incalcate.