Home > Articole ISO > Controlul formarii personalului si motivarea lui

Controlul formarii personalului si motivarea lui, precedate de identificarea nevoilor de formare a personalului responsabil cu calitatea sau a personalului executiv presupun o serie de activitati care trebuie parcurse si executate corect. Mai jos este detaliata o lista cu acestea:

Identificati nevoile de formare

• Identificati nevoile de formare ale tuturor celor care sunt direct sau indirect responsabili de calitate.
• Identificati nevoile de formare ale personalului executiv.
• Identificati nevoile de formare ale restului personalului.
• Identificati nevoile de formare ale noilor angajati.

Controlati formarea personalului executiv

• Dezvoltati si documentati proceduri care sa controleze formarea tuturor celor care fac parte din personalul executiv. Procedurile dvs. ar trebui sa garanteze ca personalul executiv si managerii inteleg:
• Cum functioneaza sistemul calitatii si managementul calitatii.
• Cum sa se ocupe de sistemul calitatii.
• Cum sa analizeze sistemul calitatii.

Controlati formarea personalului

• Dezvoltati si documentati proceduri care sa controleze formarea tuturor celor nu care fac parte din management. Procedurile ar trebui sa garanteze ca toti cei care sunt direct sau indirect responsabili de calitate primesc formarea corespunzatoare.
• Asigurati-va ca angajatii din urmatoarele departamente inteleg maniera in care influenteaza calitatea:
• Departamentul tehnic
• Departamentul de operatii
• Departamentul de marketing
• Departamentul de achizitii
• Departamentul de inginerie
• Asigurati-va ca toti operatorii de procese si supraveghetorii inteleg:
• Cum sa asigure calitatea.
• Cum sa promoveze siguranta.
• Cum sa lucreze cu echipamentul lor.
• Cum sa isi interpreteze documentatia.
• Asigurati-va ca toti noii angajati inteleg modul in care performanta lor va influenta calitatea.
• Asigurati-va ca sunt pastrate evidente corespunzatoare ale formarilor.

Motivati personalul responsabil cu calitatea

• Dezvoltati un program de constientizare a calitatii pentru a-i motiva pe toti cei care sunt direct sau indirect responsabili de calitate.
• Motivati-va angajatii asigurandu-va ca ei:
• Inteleg cum sa isi indeplineasca sarcinile.
• Inteleg cum pot influenta calitatea.
• Inteleg cum se integreaza in imaginea de ansamblu.
• Incurajati tot personalul – managerial, operational, care lucreaza la birou, in productie, in inspectie, in departamentul de proiectare, de achizitii, de marketing, de transport, de service – sa isi ia un angajament sincer catre calitate.

› Controlul formarii personalului si motivarea lui