Home > Articole ISO > Controlul, verificarea si monitorizarea calitatii proceselor

Controlati calitatea proceselor

• Dezvoltati si documentati planuri, proceduri si instructiuni de lucru pentru a controla conditiile in care au loc procesele. Aceste planuri, proceduri si instructiuni ar trebui folosite pentru a controla:
• Productia
• Produsele
• Serviciile
• Materialele
• Rezervele
• Personalul
• Practicile
• Calificarea profesionala
• Standardele
• Impachetarea
• Manipularea
• Livrarea
• Software-ul
• Echipamentul
• Mediul
• Utilitatile
• Definiti si documentati standarde concrete pentru calificarea profesionala folosind fotografii, diagrame si mostre lucrate.
• Asigurati-va ca aceste standarde pentru calificarea profesionala se bazeaza pe proceduri si instructiuni relevante.

Verificati calitatea proceselor

• Verificati calitatea proceselor. In punctele cheie ale proceselor, verificati conditia si situatia:
• Produselor
• Materialelor
• Hardware-ului
• Software-ului
• Serviciilor
• Rezervelor
• Productiei
• Mediului
• Dezvoltati si documentati planuri si proceduri pentru a controla calitatea produselor in lucru, dar si a celor finite.
• Dezvoltati si documentati proceduri pentru a testa si inspecta fiecare calitate (caracteristica) a produsului.

Monitorizati calitatea proceselor

• Monitorizati si controlati relatia dintre variabilele proceselor si caracteristicile produsului finit.
• Documentati relatia dintre variabilele proceselor si caracteristicile produsului.
• Asigurati-va ca personalul implicat in proces intelege relatia dintre variabilele proceselor si caracteristicile produsului.
• Verificati calitatea produsului finit ori de cate ori calitatea procesului nu poate fi stabilita cu siguranta.

Verificati capacitatea proceselor

• Asigurati-va ca procesele din productie sunt capabile sa realizeze produsele pe care intentionati sa le produceti.
• Identificati toate procesele care afecteaza calitatea produselor si verificati daca aceste procese pot, intr-adevar, sa realizeze un produs de calitate.
• Dezvoltati metode de a incuraja personalul sa amelioreze calitatea tuturor proceselor.

› Controlul, verificarea si monitorizarea calitatii proceselor