La fiecare 30 de secunde cineva moare intr-un accident rutier; aceste evenimente duc la un numar de peste 1,2 milioane de victime anual. Un numar de peste 50 de milioane de oameni sufera traumatisme moderate si severe in urma acestor accidente. Ca urmare a unui accident rutier soldat cu deces, familia victimei ramane afectata pentru totdeauna.
Din acest motiv, pentru recunoasterea suferintei victimilor si a familiilor acestora, ISO aniverseaza Ziua mondiala a comemorarii victimelor accidentelor rutiere, celebrata anual in cadrul celei de a treia duminici din luna noiembrie. Rudele victimelor accidentelor rutiere trebuie sa faca fata cu curaj sechelelor din urma acestor evenimente nedorite, alaturandu-se unui grup enorm de oameni afectati de tragediile rutiere.
In cadrul efortului de a preveni ca mai multe familii sa experimenteze pierderea cu efect devastator a unui membru drag, ISO doreste sa inverseze tendinta de crestere a numarului de victime cauzate de accidente. ISO detine standarde care pot face drumurile mai sigure.
Standardele pornesc de la cele ce ofera specificatii de baza pentru anvelope, sisteme de franare si de pastrare a directiei la cele destinate protejarii in caz de impact, la sistemele de asigurare a copiilor si la ergonomia condusului. O multitudine de standarde au ca obiectiv imbunatatorea compatibilitatii, sigurantei sau prezentarea unor cerinte pentru procedurile de testare armonizate, in vederea evaluarii performantei.
In momentul de fata avem posibilitatea de a avea perspectiva unei schimbari majore in ceea ce priveste siguranta rutiera, gratie noului standard ISO 39001. Cu standardul cu privire la sistemul de management al sigurantei traficului rutier, publicat in 2012, ISO isi aduce contributia la obiectivul ambitios al Natiunilor Unite de a preveni cinci milioane de decese in urma evenimentelor rutiere, pana in 2020.
Se asteapta ca acest nou standard international sa aiba un impact considerabil cu privire la viitorul sigurantei rutiere prin prezentarea unor specificatii ultramoderne legate de aspecte precum viteza, conditia tehnica a vehiculului si starea de constienta a soferului.(dupa un comunicat de presa al ISO)