Acest material prezinta o trecere in revista detalitata a sectiunii 4 a standardului ISO 31000 (standard de management al riscului antreprenorial) intr-un limbaj pe intelesul tuturor.
4. Platforma de dezvoltare a managementului riscului
4.1 Infiintati o platforma de dezvoltare pentru managementul riscului
• Transformati managementul riscului intr-o parte integranta a sistemului de management din organizatia dvs.
– Infiintati o platforma eficace de dezvoltare a managementul riscului in organizatia dvs.
– Folositi aceasta platforma de dezvoltare pentru a sprijini procesul de management al riscului din organizatia dvs.
4.2 Luati-va un angajament fata de managementul riscului
• Definiti-va politicile de management al riscului ale organizatiei dvs.
• Stabiliti indicatori de performanta ai managementului riscului.
• Formulati obiectivele privind managementul riscului.
• Acordati responsabilitati legate de managementul riscului.
• Alocati resurse pentru managementul riscului.
• Comunicati beneficiile legate de managementul riscului.
• Sprijiniti-va platforma de dezvoltare a managementului riscului.
4.3 Concepeti platforma de dezvoltare a managementul riscului in organizatia dvs.
4.3.1 Intelegeti in ce context se plaseaza organizatia dvs.
• Evaluati si intelegeti contextul extern al organizatiei dvs. si folositi, apoi, aceste cunostinte pentru a infiinta o platforma de dezvoltare a managementului riscului.
– Evaluati si intelegeti mediul extern organizatiei dvs.
– Evaluati si intelegeti partile externe interesate de organizatia dvs.
– Evaluati si intelegeti influentele externe care se manifesta asupra organizatiei dvs.
• Evaluati si intelegeti contextul intern al organizatiei dvs. si folositi, apoi, aceste cunostinte pentru a infiinta o platforma de dezvoltare a managementului riscului.
– Intelegeti partile interne interesate de organizatia dvs.
– Intelegeti administratia organizatiei dvs.
– Intelegeti capacitatile organizatiei dvs.
– Intelegeti cultura organizatiei dvs.
– Intelegeti standardele organizatiei dvs.
– Intelegeti contractele organizatiei dvs.
4.3.2 Formulati-va politicile in privinta managementului riscului.
• Concepeti politici privitoare la managementul riscului din organizatia dvs.
– Luati-va un angajament clar fata de managementul riscului.
– Definiti-va obiectivele legate de managementul riscului.
– Explicati modul in care aceste politici vor fi implementate.
• Comunicati-va politicile privitoare la managementul riscului.
4.3.3 Faceti oamenii raspunzatori pentru gestionarea riscului.
• Identificati managerii riscului din organizatia dvs.
• Oferiti-le autoritatea de a gestiona riscul.
• Stabiliti faptul ca managerii riscului sunt raspunzatori de gestionarea riscului.
• Puneti la punct metode de masurare a performantei managementului riscului.
• Dezvoltati procese de raportare si extindere a managementului riscului.
4.3.4 Consolidati managementul riscului in organizatia dvs.
• Transformati managementul riscului intr-o parte integranta a tuturor proceselor si practicilor.
• Dezvoltati un plan de management al riscului aplicabil in intreaga dvs. organizatie.
4.3.5 Alocati resurse pentru managementul riscului.
• Alocati resurse corespunzatoare pentru a sprijini activitatile legate de managementul riscului care se desfasoara in organizatia dvs.
– Luati in considerare angajarea oamenilor care pot sprijini activitatile legate de managementul riscului din organizatia dvs.
– Luati in considerare alocarea de resurse necesare sprijinirii fiecarui pas al procesului de management al riscului.
– Luati in considerare oferirea de sisteme de management al informatiilor si cunostintelor pentru a sprijini managementul riscului.
– Luati in considerare conceperea de proceduri si procese adecvate de management al riscului.
– Luati in considerare punerea la punct de metode si instrumente corespunzatoare pentru gestionarea riscului.
4.3.6 Stabiliti mecanisme de comunicare interna.
• Stabiliti mecanisme interne de comunicare si raportare a procesului de management al riscului.
• Stabiliti procese interne de comunicare si raportare a aspectelor legate de managementul riscului.
4.3.7 Puneti la punct un plan de comunicare externa.
• Dezvoltati un plan care sa descrie modul in care intentionati sa comunicati cu partile externe interesate de organizatia dvs.
• Implementati-va planul de comunicare externa legata de managementul riscului.
4.4 Implementati-va abordarea privind managementul riscului
4.4.1 Implementati-va platforma de dezvoltare a managementului riscului.
• Dezvoltati o strategie pentru a putea implementa aceasta platforma de dezvoltare in organizatia dvs.
• Implementati platforma de dezvoltare a managementului riscului in organizatia dvs.
4.4.2 Implementati-va procesul de management al riscului.
• Dezvoltati un plan care sa explice cum anume intentionati sa aplicati procesul de management al riscului in organizatia dvs. (partea a 5-a).
• Folositi planul de management al riscului pentru a implementa procesul de management al riscului in organizatia dvs. (partea a 5-a).
4.5 Monitorizati-va platforma de dezvoltare a managementului riscului
• Evaluati-va eficacitatea continua a platformei de dezvoltare a managementului riscului.
• Pregatiti rapoarte privind eficacitatea platformei de dezvoltare.
4.6 Imbunatatiti-va platforma de dezvoltare a managementului riscului
• Studiati rezultatele activitatilor de monitorizare si analiza ale managementului riscului (partea 4.5).
• Ganditi-va la o solutie de a va imbunatati platforma de dezvoltare.