ISO 9004 – Indrumari privind managementul calitatii – pct.8, Managementul evaluarii
8. Managementul evaluarii (explicat intr-un limbaj comun, usor de inteles)
8.1 Abordarea generala a evaluarii
• Monitorizati performanta organizatiei dvs.
• Masurati performanta organizatiei dvs.
• Analizati performanta organizatiei dvs.
• Evaluati performanta organizatiei dvs.
8.2 Monitorizati-va organizatia si mediul din organizatie
Puneti la punct procese care sa monitorizeze, sa stranga si sa gestioneze informatiile despre organizatie si mediul sau de afaceri.
Folositi procesele de monitorizare pentru a strange informatii despre organizatie si mediul sau de afaceri.
• Strangeti informatii despre nevoile partilor interesate.
• Strangeti informatii despre punctele dvs. forte, dar si despre punctele dvs. slabe.
• Strangeti informatii despre oportunitati si amenintari.
• Strangeti informatii despre capacitatile proceselor folosite.
• Strangeti informatii despre cerintele regulamentare
• Strangeti informatii despre produse si servicii.
• Strangeti informatii despre pietele dvs. de afaceri.
• Strangeti informatii despre piata muncii.
• Strangeti informatii despre tehnologii.
• Strangeti informatii despre tendinte.
8.3 Masurati performanta organizatiei
8.3.1 Folositi o abordare generala a evaluarii progresului.
• Evaluati-va progresul masurandu-va realizarile din prezent cu rezultatele pe care doriti sa le obtineti.
• Folositi un proces de masurare si analiza pentru a va monitoriza realizarile din prezent in raport cu rezultatele planificate.
• Alegeti metode potrivite si practice pentru a strange informatii si a monitoriza indicatorii cheie de performanta.
8.3.2 Definiti indicatorii cheie de performanta.
• Identificati factorii decisivi pentru succesul organizatiei dvs.
• Alegeti indicatorii cheie de performanta reprezentativi pentru organizatia dvs.
• Implementati indicatori cheie de performanta pretutindeni in organizatia dvs.
• Folositi-va indicatorii cheie de performanta pentru a masura performanta.
8.3.3 Efectuati audituri interne.
• Alegeti auditori interni.
• Planificati-va auditurile interne.
• Efectuati audituri interne.
• Pregatiri rapoarte asupra auditurilor interne.
• Folositi rezultatele auditurilor pentru a va imbunatati performanta.
• Verificati caracterul efectiv al actiunilor dvs. corective.
8.3.4 Efectuati autoevaluari ale maturitatii.
• Efectuati evaluari cuprinzatoare si sistematice privind maturitatea organizatiei dvs.
• Folositi rezultatele si rapoartele autoevaluarii pentru a ajuta la obtinerea si mentinerea succesului organizatiei dvs.
• Comunicati rezultatele si rapoartele autoevaluarii.
8.3.5 Folositi punctele de referinta (benchmarking) pentru a imbunatati performanta.
• Intelegeti ce tip de benchmarking trebuie sa efectuati.
• Stabiliti si mentineti o metodologie adecvata.
• Aplicati aceasta metodologie in organizatia dvs.
• Folositi rezultatele punctelor de referinta pentru a imbunatati performanta.
8.4 Analizati mediul din organizatia dvs.
• Analizati diversele informatii pe care le-ati strans cand monitorizati mediul in care se desfasoara afacerile dvs.
• Pastrati si actualizati informatiile privind mediul de afaceri.
• Folositi analizele mediului de afaceri pentru a lua decizii bazate pe fapte despre strategie si politici.
8.5 Evaluati informatiile despre performanta
Stabiliti un proces referitor la evaluarea managementului.
Strangeti informatiile disponibile (intrari).
• Strangeti informatii despre auditul intern.
• Strangeti informatii despre autoevaluare.
• Strangeti informatii despre benchmarking.
• Strangeti informatii despre evaluarea riscului.
• Strangeti informatii despre feedbackul primit de la clienti..
• Strangeti informatii despre mediu.
Efectuati evaluari periodice ale managementului, la intervale planificate.
Obtineti rezultate si rapoarte ale evaluarilor managementului (iesiri).
• Evaluati realizarile organizatiei dvs.
• Descoperiti tendintele care afecteaza organizatia dvs.
• Identificati oportunitatile care ar putea fi urmarite.
• Evaluati proiectele anterioare de imbunatatire.
Folositi rezultatele pentru a lua decizii si a obtine un succes de durata.
(ISO 9004 – Indrumari privind managementul calitatii – pct.8, Managementul evaluarii)