Ce asteptari avem de la ISO 9001 in cadrul lanturilor de aprovizionare?
Ce asteptari rezonabile pot avea achizitorii de la furnizorii care invoca propria certificare ISO 9001 drept un argument favorabil in cumpararea de produse si servicii?
ISO ofera raspunsuri la intrebari legate de acest aspect intr-o editie actualizata a brosurii sale online: ISO 9001 – Ce semnificatie are in cadrul lantului de aprovizionare?
Documentul vizeaza in mod deosebit managerii de achizitii ai companiilor private si responsabilii oficiali pentru procurari din cadrul sectorului public dar va fi, de asemenea, util pentru organizatiile care reprezinta interesele consumatorilor – precum si pentru consumatorii insisi.
ISO 9001 este implementat de catre organizatii din 176 de tari si a devenit un punct de referinta la nivel mondial pentru sistemele de management al calitatii (SMC).
Standardul este folosit ca un cadru general in vederea oferirii asigurarii cu privire la capacitatea furnizorului de a satisface cerintele de calitate iar certificarea ISO 9001 este adesea o cerinta de piata pentru ca furnizorii sa poata participa la lanturile de aprovizionare ori sa liciteze in cazul contractelor de achizitii.
De asemenea, standardul este utilizat pe scara larga ca un argument de marketing de catre societatile de vanzare de bunuri sau de prestari servicii.
Din aceste motive, actualizarea ISO 9001 – Ce semnificatie are in cadrul lantului de aprovizionare? a venit la timpul potrivit.
In brosura ISO 9001 se gasesc raspunsuri concise la intrebari comune, cum ar fi:
• Ce inseamna “conformitate cu ISO 9001″?
• Cum poate sa va ajute ISO 9001 in alegerea unui furnizor?
• Cum pot fi siguri cumparatorii ca produsele pe care receptioneaza vor satisface cerintele lor?
• Cum puteti avea incredere ca furnizorul dvs. indeplineste cerintele ISO 9001?
• Pot sa pretinda furnizorii ca bunurile sau serviciile lor indeplineasc cerintele ISO 9001?
• Ce poate face un client daca lucrurile nu decurg cum trebuie ?
In plus, documentul serveste drep un mini ghid pentru ISO 9001 deoarece include explicatii succinte, dar esentiale, cu privire la standard, la sistemele de management al calitatii si optiunile pentru solicitarea conformitatii cu standardul ISO 9001.
Brosura online a fost actualizata de dr. Nigel H. Croft, fondator si co-presedinte al Grupului consultativ ISO 9000, care a dezvoltat versiunea originala a documentului, persoana care a fost numita pentru a prezida subcomitetul SC 2, care raspunde de elaborarea si dezvoltarea standardelor ISO 9001 si ISO 9004, de catre comitetul tehnic ISO / TC 176, Managementul calitatii si asigurarea calitatii.
Dr. Croft comenteazai:
“Brosura ofera cumparatorilor informatiile necesare pentru a se asigura ca standardul ISO 9001 este utilizat la intregul sau potential in cadrul lantului de aprovizionare business-to-business.”
Actualizarea ISO 9001 – Ce semnificatie are in cadrul lantului de aprovizionare? este disponibila doar ca un document electronic online. Documentul poate fi accesat gratuit pe sectiunea de standarde de management a site-ului ISO. (www.iso.org)
Articole asemanatoare: ISO 9001 Managementul calitatii, ISO 28000 Securitatea lantului de aprovizionare, Informatii referitoare la aprovizionare conf. Manualului Calitatii, Procesul de aprovizionare in Manualul Calitatii