Home > Noi STANDARDE ISO > Revista ISO evidentiaza beneficiile informatiilor provenite de la consumatori

Revista Organizatiei Internationale de Standardizare evidentiaza beneficiile informatiilor provenite de la consumatori

Editia din octombrie 2010 a ISO Focus + , revista editata de ISO (Organizatia Internationala pentru Standardizare) evidentiaza initiativele si realizarile consumatorilor finali precum si zonele de interes special pentru acestia alaturi de modul in care acestea sunt abordate in cadrul lui Comitetului ISO pentru politica privind protectia consumatorilor (ISO / COPOLCO).

Atunci cand reprezentantii consumatorilor participa la elaborarea de standarde exista premisele si posibilitatea oferirii unei perspective valoroase, importante.

Ei pot furniza date cu privire la aspectele de siguranta si pot sa se asigure ca acestea sunt abordate in mod corespunzator, pot sa dea exemple desre modul in care produsele si serviciile sunt efectiv utilizate (sau utilizate in mod abuziv) in practica curenta si pot sa ofere sfaturi privind informatiile despre produse, etichetare si alte probleme colaterale.

Datorita, in parte, informatiilor primite din randul consumatorilor, programul ISO de standardizare se extinde dincolo de standardele traditionale de produs pentru a include si preocupari sociale, cum ar fi mediul, responsabilitatea sociala si standardizarea serviciilor.

Pentru a atrage atentia asupra importantei informatiilor primite din partea acestei categorii de agenti economici in dezvoltarea standardelor, ISO Focus + dedica consumatorilor raportul special al editiei sale din octombrie.

Cu tema “Consumatorii sprijina inovatia“, acest raport special este dedicat evidentierii activitatii deosebite desfasurate de catre reprezentantii consumatorilor.

Articolele acopera o gama larga de subiecte, de la noile domenii emergente, cum ar fi serviciile bancare, telefonul mobil si centrele de contact cu clientii, pana la mai traditionalele preocupari ISO / COPOLCO, cum ar fi siguranta produselor de consum, participarea consumatorilor la elaborarea standardelor si pregatirea acestora.

Revista contine, de asemenea, informatii de la presedintele Comitetului OCDE privind protectia consumatorilor (PCC, Dr. Michael Jenkin, cu privire la activitatea OCDE / PCC si modul in care acesta organizatie vede cooperarea cu ISO.

Pentru prima data, o serie de studii de caz asupra reprezentantilor consumatorilor arunca o lumina asupra succesele si provocarilor cu care acestia se confrunta, oferind o imagine interna asupra unor proiecte specifice si initiative la nivel national.

In final, editia speciala a revistei include un interviu exclusiv cu Joost Martens, director-general al Consumers International, care discuta despre rolul ISO / COPOLCO si despre necesitatea participarii consumatorilor la standardizarea internationala.

El subliniaza, de asemenea, valoarea adusa de standardul ISO 26000 privind responsabilitatea sociala, un proiect care isi are originea intr-o initiativa COPOLCO.

“Standardul, cu structura sa clara a actiunilor necesare, este extrem de valoros. Acesta prezinta minimum din ceea ce ar trebui sa fie efectuat, inainte ca orice organizatie sa se poata numi o organizatie responsabila” ,

spune d-l Martens.

Ca un bonus pentru cititorii ISO Focus + +, editia din octombrie include si aticolul Standarde pentru o lume mai buna – sub forma de a doua pagini de ilustratii, care arata modul in care participarea consumatorilor la dezvoltarea standardelor este atat de benefica si relevanta pentru viata de zi cu zi.

In plus fata de revista, cel mai recent articol bonus a fost adaugat pe site-ul web ISO:
• Industria feroviara foloseste ISO 14064 pentru a ajuta la calculul amprentei de carbon la nivel mondial;
• Prima imprimanta profesionala fara emisii de carbon din Noua Zeelanda (www.iso.org)

› Revista ISO evidentiaza beneficiile informatiilor provenite de la consumatori