Home > Stiri EXTERNE > Activitatea comitetului ISO pentru consumatori

Ministru din guvernul Marii Britanii impulsioneaza activitatea comitetului pentru consumatori

Ministrul pentru raporturile de munca, activitatea postala si problematica consumatorului din cadrul guvernului britanic, dl. Edward Davey, a subliniat importanta rolului jucat de consumatori in dezvoltarea standardelor, cu ocazia salutului adresat participantilor celei de a 33 a reuniune plenara a comitetului ISO pentru politica in domeniul consumatorilor ( ISO/COPOLCO), tinuta intre 25-26 mai 2011 in Londra, fiind gazduita de membrul ISO pentru Marea Britanie, Institutul Britanic pentru Standarde – British Standards Institution (BSI).

Au participat aproximativ 100 de delegati din 42 de tari membre ISO, inclusiv 13 participanti sponsorizati, din cadrul tarilor in curs de dezvoltare. Ministrul a declarat ca guvernul britanic intelege ca standardele bine fundamentate reprezinta un instrument important pentru incurajarea cresterii economice si inovarii.

Standardele de buna calitate ajuta guvernul in atingerea obiectivelor de politica din multe sectoare ale economiei, de la dezvoltarea durabila la servicii si de la nanotehnologie la asistenta medicala – toate aceste domenii avand un impact asupra vietii consumatorilor.

De asemenea, standardele stimuleaza inovarea si permit dezvoltarea de noi produse, servicii si tehnologii, asigurand faptul ca acestea sunt compatibile cu cele existente – toate aceste actiuni fiind in beneficiul consumatorilor. “Guvernul britanic doreste sa se asigure de faptul ca toti consumatorii sunt tratati corect”, a declarat ministrul, “astfel incat ei sa-si cunoasca drepturile si sa le poata folosi in mod eficient; de asemenea trebuie sa se asigure ca legislatia privind protectia consumatorilor este corecta atat pentru consumatori cat si pentru mediul de afaceri.

Standardele bine elaborate, dezvoltate pe baza unei participari semnificative din partea consumatorilor si a avocatilor acestora, pot juca un rol important in realizarea acestor obiective. Prin urmare, guvernul, prin BSI, organismul national de standardizare din Regatul Unit, lucreaza pentru a se asigura ca standardele sunt dezvoltate printr-un consens adevarat, din partea unor largi categorii de decidenti, luand in calcul punctul de vedere al consumatorilor, al intreprinderilor mari si mici, al organizatiilor de caritate si al altor parti interesate. ”

Ministrul a fost bucuros sa vada reprezentantii acestor parti interesate din intreaga lume si a felicitat delagatii ISO/COPOLCO pentru munca deja facuta, incurajandu-i calduros sa-si continue activitatea.

Aceste comentarii au consolidat ideile din discursul de deschidere tinut de dl. David Bell, directorul de politica externa al BSI. In intampinarea participantilor, dumnealui a declarat: “Acest an reprezinta un moment important in activitatea de standardizare din Marea Britanie, datorita comemorarii a 60 de ani de participare a consumatorilor in activitatea BSI.

“In 1951, BSI a recunoscut ca, daca dorim sa elaboram standarde care asigure faptul ca noile produse electrice destinate utilizarii casnice sunt sigure si corespunzatoare scopului pentru care au fost produse, atunci este necesar sa se ia in considerare nevoile utilizatorului final, de la inceputul procesului de dezvoltare a standardului. Astfel a fost creat comitetul consultativ al femeilor si a inceput o relatie puternica si necesara care a supravietuit pana in aceasta zi. ”

El a adaugat: “Acest nivel de participare demonstreaza ca nevoile consumatorului sunt recunoscute in intreaga lume drept o contributie-cheie pentru programele globale de standarde.” Norma McCormick, presedinte al ISO / COPOLCO, a declarat in discursul sau de deschidere: “In cadrul fiecarui forum in care l-am intalnit pe Rob Steele, secretarul general ISO, am descoperit ca el este un sustinator autentic al ISO / COPOLCO si al consumatorilor in general. Capacitatea noastra de a promova interesele consumatorilor si de a-i proteja in cadrul sistemului de standarde este partial dependenta de acest sprijin organizatoric si de conducere.

Avem nevoie de ISO si ISO are nevoie de noi. Alegerea noastra pentru acest an a fost atelierul cu tema: “Case pentru maine – constructii fundamentate pe standarde” . Am demonstrat capacitatea noastra de a anticipa probleme semnificative si de a fi proactivi in oferirea catre ISO a viziunii, opiniilor si perspectivelor noastre asupra a ceea ce necesita o analiza suplimentara de catre COPOLCO sau o actiune din partea ISO. ”

In discursul sau de deschidere, secretarul general ISO, Rob Steele, a subliniat Planul Strategic ISO 2011-2015 si cele sapte obiective cheie ale acestuia, atragand o atentie deosebita asupra celor trei obiective destinate in mod special consumatorilor:

• Rezultatele ISO satisfac nevoile clientilor

• ISO exceleaza in informarea si angajarea partilor interesate

• ISO si valoarea standardelor internationale voluntare sunt in mod clar inteles de catre clienti, parti interesate precum si de publicului larg.

El a adaugat: “ISO se confrunta cu provocari uriase intr-o lume in care au loc schimbari profunde. Avem nevoie de a fi mai receptivi fata de client si trebuie sa avem o conducere ferma. Trebuie sa excelam in a fi mai rapizi, mai usor de inteles si mai buni.” (iso.org)

› Activitatea comitetului ISO pentru consumatori