Home > Articole ISO > Informatii despre beneficiile standardelor ISO

Accesul gratuit la revistele ISO ofera o multitudine de informatii cu privire la beneficiile standardelor ISO

Standardele internationale ISO ofera beneficii aproape tuturor categoriilor de agenti economici iar datorita potentialelor realizari pe care le presupun acestea devin din ce in ce mai mult o componenta importanta a bagajului general de cunostinte.

ISO incurajeaza aceasta evolutie prin punerea la dispozitie in mod gratuit a unei surse bogate de informatii privind standardele ISO, avantajele acestora si experienta utilizatorilor care le-au pus in aplicare.
De acum inainte, editia electronica a revistei ISO Focus + ( www.iso.org/isofocus+ ), este disponibila pentru consultare si descarcare gratuita pe site-ul ISO.

In plus, intreaga colectie a editiilor anterioare ale revistei ISO Focus+ (2004-2009) si revistei Sisteme de Management ISO (2001-2009) sunt, de asemenea, disponibile gratuit in format electronic.

Pentru toti cei care doresc sa primeasca o editie clasica, tiparita, a revistei ISO Focus+, este oferita optiunea achizitiei unui abonament anual modest de 38 de franci elvetieni.

Acest demers se considera a fi un raspuns la interesul crescut cu privire la standardizare din partea managerilor mediului de afaceri, organizatiilor din sectorul public, oficialilor guvernamentali, autoritatilor de reglementare, politicienilor, jurnalistilor, cadrelor universitare si studentilor, reprezentantilor consumatorilor, functionarilor din oficiile de forta de munca, organizatiilor neguvernamentale si a altor organisme si organizatii.

Secretarul general ISO, dl. Rob Steele, comenteaza: “Aceasta initiativa va contribui la promovarea continua a informatiilor cu privire la contributia globala pe care standardele internationale ISO o pot aduce in furnizarea de instrumente practice pentru abordarea provocarilor globale, in serviciul comunitatii internationale.”

ISO a recunoscut de mult timp faptul ca simpla propunere de solutii viabile si concrete nu este suficienta.
Pentru a lua in considerare punerea lor in aplicare, oamenii trebuie sa stie despre ele. Acest lucru este valabil si in cazul mediului de afaceri industrial. In trecut, produsele puteau fi dezvoltate in conformitate cu prioritatile de inginerie, urmand a fi comercializate fortat potentialilor clienti.

Insa azi, majoritatea organizatiilor de succes inteleg ca produsele trebuie sa fie dezvoltate in functie de cerintele clientului, fiind insotite de servicii pentru a ajuta la atragerea de maximum de beneficii din produsele comercializate, intregul pachet necesitand operatiuni de comunicare si promovare.

Comunicarea ISO a evoluat foarte mult in ritm cu aceste dezvoltari. Revista publicata initial de catre ISO, ISO Bulletin, a fost o publicatie in alb si negru, in care simpla lista de standarde ISO rivaliza cu continutul editorial actual.

La inceputul anilor 1990 coperta s-a umput de culoare si continutul editorial a fost marit. In 2004, ISO Bulletin a fost inlocuita cu revista ISO Focus, tiparita integral color, marcand evolutia de la revista institutionala standard la o publicatie cu interes nu numai din partea participantilor la sistemul ISO dar si din partea clientilor de standarde ISO din lumea larga.

Aceasta evolutie s-a accelerat in ianuarie 2010, o data cu lansarea de revistei ISO Focus+, publicata atat in limba engleza cat si cea franceza, publicatie care subliniaza beneficiile punerii in aplicare a standardelor ISO in raport cu procesele efectuate de ele sau de continutul lor tehnic detaliat.

In conformitate cu aceasta directie, revista evidentiaza standardele in plina actiune alaturi de experienta utilizatorilor de standarde ISO, detaliata cu propriile lor cuvinte. In plus, ISO Focus + a crescut gradul de acoperire al grupurilor tehnice care dezvolta in fapt standardele ISO si prezinta persoanele care fac parte din aceste grupuri. Standardele sunt dezvoltate pentru oameni si ISO Focus + individualizeaza pe cei care dedica timp si expertiza pentru a dezvolta aceste standarde.

Alte initiative recente de comunicare din partea ISO includ productia de clipuri video, lansarea pe platformele sociale electronice si cresterea numarului de comunicate de presa.

Aceste masuri ofera materiale de comunicare adaptabile de catre membrii ISO si de catre utilizatorii de standarde ISO, care beneficiaza din ce in ce mai mult de aceste informatii in cadrul propriilor comunicari si prezentari de informatii asupra produselor si serviciilor oferite.

Iar in ceea ce priveste rezultatele un element cuantificabil important este reflectat de numarul de trimiteri referentiale la cuvantul cheie ISO si la standarde, in cadrul mass-mediei electronice si a site-urilor de afaceri.
In ianuarie-mai 2010, acestea totalizau un numar 134301, crescand in aceeasi perioada din anul 2011 la un numar de 153823 – o crestere de aproape 15%. (dupa o stire www.iso.org)

› Informatii despre beneficiile standardelor ISO