Home > Articole ISO > ISO 9001 – Cerintele de realizare

ISO isi prezinta cerintele in sectiunile 4 – 8 ale standardului ISO 9001 2008 pentru managementul calitatii. Materialul de mai jos va prezinta sectiunea 7 a standardului ISO 9001 si anume CERINTELE DE REALIZARE.

7. ISO 9001 – Cerintele de realizare

7.1 Controlati planificarea realizarii produselor

•  Stabiliti un proces de planificare a realizarii produselor
•  Folositi procesul de planificare a realizarii produselor pentru a planifica realizarea produselor organizatiei dvs.
•  Pregatiti iesirile din planificare care sunt in acord cu metodele organizatiei dvs..
•  Dezvoltati procesele pe care trebuie sa le folositi pentru a realiza produse.

7.2 Controlati procesele care au legatura cu clientii

7.2.1 Identificati cerintele unice pentru produsul dvs.

  • Identificati cerintele carora doresc clientii dvs. sa va supuneti..
  • Identificati cerintele dictate de folosirea sau scopul pentru care ati lansat produsul dvs.
  • Identificati cerintele impuse produselor dvs. de agentiile externe.
  • Identificati toate celelalte cerinte aditionale care sunt importante pentru organizatie si care trebuie indeplinite.

7.2.2 Analizati cerintele produsului dorit de clienti.

  • Analizati cerintele produsului dorit de clienti.
  • Mentineti o evidenta a analizelor asupra cerintelor produsului.
  • Controlati schimbarile in cerintele clientilor legate de produs.

7.2.3 Comunicati cu clientii dvs.

  • Stabiliti metode de comunicare cu clientii.
  • Implementati metode de comunicare cu clientii.

7.3 Controlati proiectarea si dezvoltarea produsului dvs.

7.3.1 Planificati proiectarea si dezvoltarea produsului dvs.

  • Planificati proiectarea si dezvoltarea produsului dvs.
  • Controlati proiectarea si dezvoltarea produsului dvs.
  • Aduceti la zi iesirile planificarii ori de cate ori progresul proiectarii si dezvoltarii face acest lucru necesar.

7.3.2 Identificati intrarile proiectarii si dezvoltarii.

  • Definiti intrarile referitoare la proiectarea si dezvoltarea produsului dvs.
  • Mentineti o evidenta despre intrarile referitoare la proiectare si dezvoltare.
  • Analizati intrarile referitoare la proiectare si dezvoltare.

7.3.3 Generati iesirile proiectarii si dezvoltarii.

  • Produceti iesiri referitoare la proiectare si dezvoltare.
  • Aprobati iesirile referitoare la proiectarea si dezvoltarea produsului inainte de lansarea sa oficiala.
  • Verificati daca iesirile referitoare la proiectarea si dezvoltarea produsului indeplinesc cerintele din intrarile referitoare la proiectare si dezvoltare.

7.3.4 Efectuati analize ale proiectarii si dezvoltarii.

  • Efectuati analize sistematice ale proiectarii si dezvoltarii de-a lungul procesului de proiectare si dezvoltare.
  • Mentineti o evidenta despre analizele referitoare la proiectare si dezvoltare.

7.3.5 Efectuati verificari ale proiectarii si dezvoltarii.

  • Efectuati verificari ale proiectarii si dezvoltarii.
  • Mentineti o evidenta despre verificarile referitoare la proiectare si dezvoltare.

7.3.6 Efectuati validari ale proiectarii si dezvoltarii.

  • Efectuati validari ale proiectarii si dezvoltarii.
  • Mentineti o evidenta despre validarile referitoare la proiectare si dezvoltare.

7.3.7 Gestionati schimbarile aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii.

  • Identificati schimbarile aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii.
  • Tineti o evidenta a schimbarilor aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii.
  • Analizati schimbarile aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii.
  • Verificati schimbarile aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii.
  • Validati schimbarile aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii.
  • Aprobati schimbarile aparute la nivelul proiectarii si dezvoltarii inainte de a implementa aceste schimbari.

7.4 Controlati achizitiile si produsele achizitionate

7.4.1 Luati controlul procesului de achizitii.

  • Stabiliti criterii pe care sa le puteti folosi pentru a controla furnizorii.
  • Evaluati abilitatea furnizorilor de a va oferi produse care indeplinesc cerintele organizatiei dvs.
  • Alegeti furnizori care sunt capabili sa va ofere produse care indeplinesc cerintele specificate de organizatia dvs.
  • Asigurati-va ca produsele achizitionate indeplinesc cerintele de achizitie specificate.

7.4.2 Specificati cerintele de achizitie.

  • Descrieti cerintele dvs. de achizitie.
  • Asigurati-va ca cerintele de achizitie sunt specificate adecvat inainte de a discuta cu furnizorii.

7.4.3 Verificati produsele achizitionate.

  • Puneti la punct metode de verificare sau inspectare a produselor pentru a va asigura ca produsele achizitionate indeplinesc cerintele de achizitie.
  • Implementati aceste metode de verificare sau inspectare a produselor pentru a va asigura ca produsele achizitionate indeplinesc cerintele de achizitie.

7.5 Controlati productia si furnizarea de servicii.

7.5.1 Luati controlul productiei si serviciilor.

  • Realizati produse in conditii controlate.
  • Furnizati servicii in conditii controlate.

7.5.2 Validati furnizarea de produse si servicii.

  • Validati procesele privind productia si furnizarea de servicii ori de cate ori iesirile proceselor nu pot fi masurate, monitorizare sau verificate decat dupa ce produsul este folosit sau serviciul a fost furnizat (un asemenea proces se numeste adesea un proces special).
  • Faceti pregatiri pentru a controla procesele speciale.

7.5.3 Identificati si urmariti produsele.

  • Stabiliti o identitate unica a produselor organizatiei dvs. (daca este posibil).
  • Identificati in ce pozitie privind monitorizarea si masurarea se afla produselor organizatiei dvs.

7.5.4 Protejati  bunurile furnizate de clienti.

  • Identificati bunurile furnizate de clienti.
  • Verificati  bunurile furnizate de clienti.
  • Protejati  bunurile furnizate de clienti.
  • Aparati bunurile furnizate de clienti.

7.5.5 Pastrati-va produsele si componentele.

  • Asigurati-va ca produsele si componentele dvs. sunt in continuare conforme cerintelor cat timp ele sunt prelucrate intern.
  • Asigurati-va ca produsele si componentele dvs. sunt in continuare conforme cerintelor atunci cand ele sunt oferite cu destinatia care le-a fost menita.

7.6 Controlati echipamentul de monitorizare si masurare

•  Identificati nevoile si cerintele de monitorizare si masurare din organizatia dvs.
•  Alegeti echipamentul care indeplineste nevoile si cerintele de monitorizare si masurare din organizatia dvs.
•  Stabiliti procesele de monitorizare si masurare.
•  Calibrati echipamentul de monitorizare si masurare ori de cate ori este necesar pentru a va asigura ca rezultatele sunt valide.
•  Protejati-va echipamentul de monitorizare si masurare.
•  Confirmati ca software-ul de monitorizare si masurare este capabil de a indeplini sarcinile pe care le doriti.
• Evaluati validitatea masurarilor anterioare ori de cate ori descoperiti ca echipamentul de masurare  sau monitorizare nu mai este calibrat.

› ISO 9001 – Cerintele de realizare