ISO subliniaza importanta standardelor ca generatoare de incredere pe durata crizei financiare globale
Raportul anual ISO pentru 2008 scoate in evidenta capacitatea standardelor internationale de a oferi incredere in timpul actualei crize financiare mondiale.
”In esenta, obiectivul standardelor ISO este de a oferi incredere,” se declara in raport.
“Atunci cand un produs sau un serviciu indeplineste specificatiile sau cerintele unui standard ISO, acest lucru ofera incredere ca ele incorporeaza o serie de elemente fundamentale. Acestea pot include caracteristici de calitate, ecologice, de siguranta, fiabilitate, eficienta si eficacitate in interoperabilitate. De asemenea, standardele ISO, contribuie la asigurarea acestor beneficii la un cost economic. ”
Raportul, intitulat “Standardele ISO – incredere asigurata“ spune ca, pentru organizatii, implementarea standardelor ISO este un mijloc de a integra increderea cu oferta lor si adauga, “tot mai multe organizatii evidentiaza conformitatea produselor sau serviciilor lor cu standardele ISO ca o valoarea adaugata. Cu alte cuvinte, ISO este pe cale sa devina un puternic brand international, un sinonim pentru incredere. ”
Secretarul general ISO, Rob Steele, comenteaza:
“Acest raport anual ISO arata ca, fie in momente de stabilitate sau de risc, ISO si activitatea sa ofera instrumente practice pentru furnizarea de incredere in activitati si produse, reducand incertitudinea si gestionand riscurile intr-o lume globalizata.”
Raportul precizeaza ca, in cursul anului 2008, capacitatea standardelor ISO de a asigura si insufla incredere a devenit cu atat mai importanta cu cat repercusiunile crizei financiare mondiale s-au facut simtite in sectoarele de afaceri si asupra economiilor la nivel mondial.
Criza din 2008 a facut din prabusirea consumului si din micsorarea comenzilor o regula – cu exceptia ISO, subliniind inca o data increderea diferitelor organizatii din sectorul public si privat in importanta si relevanta globala a standardelor.
La sfarsitul anului, sistemul ISO a cuprins 157 de membri nationali (intre timp au crescut la 161), reprezentand 98% din economia mondiala si 97% din populatia sa.
In 2008, organizatia a publicat 1 230 de standarde, aducand portofoliul la 17 765 la sfarsitul anului.
ISO a cunoscut o crestere in activitate, prin lansarea a doua noi comitete tehnice – pentru dezvoltarea de standarde pentru biocombustibili solizi, respectiv pentru cuptoare industriale si activitati legate de prelucrarea termica – precum si prin lansarea a sapte comisii de proiect (PC) in vederea dezvoltarii de standarde pentru urmatoarele domenii:
• Retele de servicii de facturare
• Retragerea produselor de pe piata
• Managementul sigurantei in trafic
• Gestionarea energiei
• Siguranta produselor de consum
• Comertul transfrontalier de bunuri second hand
• Instrumente pentru depistarea falsurilor si contrafacerii
Raportul anual ISO pentru 2008 detaliaza o serie de exemple de standarde ISO publicate in cursul anului, care au ajutat in oferirea de incredere in domenii cum ar fi continuitatea afacerilor, e-business, mediu, guvernare, sanatate, inovatie, expertiza, siguranta si dezvoltare durabila. Acestea sunt completate de o suita a rezultatelor obtinute de catre ISO in 2008. (www.iso.org)
Resurse externe (servicii de recuperare debite): Recuperare creante